Podívejte se, jak si Volvo představuje interiér blízké budoucnosti

Seznam kapitol
  1. Volvo Concept 26
  2. Fotogalerie: Volvo Concept 26

Volvo je posedlé eliminováním řidiče jakožto nejnebezpečnějšího článku v autě do té míry, že s ním v blízké budoucnosti počítá už jen jako s nutným zlem. Futuristická vize interiéru Concept 26 přibližuje, jak by mohl vypadat vnitřek vozů Volvo v příštích generacích.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ve Volvu si konečně budete moci položit opěradlo sedadla řidiče tak, že se bude dotýkat sedáku zadních sedaček. Ano, přesně tak, jak to stále ještě dělá velká část řidičů dnes

Z návrhu Concept 26 je zřejmé, že zkoumá především možnosti interiéru pro případy, kdy auto jede v plně samočinném režimu a po řidiči není vyžadována žádná činnost spojená s obsluhou automobilu.

Zajímavosti | Video | SUV | Volvo

Volvo ukazuje, jak bude vypadat jízda s autonomní XC90

A proč se vlastně koncept jmenuje 26? Ne, není to vize, že se dostane do výroby v roce 2026. Vychází z předpokladu, že průměrný řidič dojíždí do práce 26 minut, čímž se Volvo odkazuje na průzkum ze Spojených států. To je ale obecná statistika všech, kteří se dopravují do práce autem. Například 1,7 milionu Američanů dojíždí do práce více než 90 minut a více než 2,2 milionů Američanů dojíždí dále než 80 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Koncept 26 počítá ale i s tím, že budete chtít řídit. V takovém případě zmizí velká obrazovka a sedadlo se nastaví zpět do správné polohy

Švédská automobilka tak chce představit možnosti zábavy řidiče, když se nechce obtěžovat s takovou nudnou činností jako je řízení jakéhokoli Volva. A určitě se tu najde zábava i pro někoho, kdo v autě sedí hodinu a půl nebo déle. Projekt zkrátka upozorňuje na to, že autonomní vozy budou vyžadovat naprosto odlišný přístup k návrhu interiéru. Přesto klasické ovládací prvky zmizet ještě úplně nemohou.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Volvo Concept 26
  2. Fotogalerie: Volvo Concept 26
Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 65 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 699 km
Cena: 239 000 Kč
Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 300 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 63 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků