Podívejte se, jak se Ford Mustang Cobra Jet divoce staví na zadní

Jako jediný nový Mustang má Cobra Jet robustnější tuhou zadní nápravu. Ford slibuje akceleraci 0-400 m přibližně za osm sekund.

Ford využil tuningového veletrhu SEMA 2015 v Las Vegas k představení nového Mustangu Cobra Jet. Není to nějaký „tovární tuning“ do provozu, ale závodní dragster. O nejrychlejší časy bude bojovat ve třídách NHRA Stock a Super Stock.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mustang Cobra Jet je závodní dragster

Proto je Ford Mustang Cobra Jet vybaven skořepinovými sedadly Corbeau, pětibodovými pásy, ochrannou klecí a zadní rampou s pomocnými kolečky (neboli wheelie bar), která zabraňuje převrácení vozu „na záda“. Jako jediný nový Mustang má Cobra Jet robustnější tuhou zadní nápravu namísto víceprvkové.  

Americká auta | Technika | Sportovní auta | Ford | Premiéry | Design

Shelby GT350R Mustang je zatím nejostřejší verzí nového Mustangu

Technické údaje Ford nezveřejňuje. Uvádí ale, že motor je 75 % motoru tvoří součásti ze sériového osmiválce 5,0 l, který pohání Mustang GT. Je tu ovšem „drobnost“ v podobě kompresoru. Ford slibuje akceleraci 0-400 m přibližně za osm sekund. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klíčem k úspěchu na drag stripu je pořádně zahřát pneumatiky; wheelie bar zde opravdu není jen na ozdobu…

Auto se prodává jako sportovní náčiní bez identifikačního čísla (VIN). Ford si za něj naúčtuje 99 990 dolarů (2 472 000 Kč), dalších 1995 dolarů byste museli přihodit za barevné polepy a na stejnou částku vyjde i wheelie bar. 

Ford letos vyrobí pouze 50 Mustangů Cobra Jet – jednu polovinu v bílém odstínu Oxford, druhou v modré Deep Impact.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2007
Stav: 133 254 km
Cena: 130 000 Kč
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 042 km
Cena: 205 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2010
Stav: 147 523 km
Cena: 140 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků