Podívejte se, jak Porsche montuje ploché šestiválce pro 911

Jeden pohled do zákulisí výroby automobilů Porsche jsme tu už měli, když nám značka nabídla prohlídku ruční výroby supersportu 918 Spyder. Nyní nám Porsche umožňuje podívat se detailně na klasickou techniku – ploché šestiválce určené pro ikonický model 911.

Na částečně ruční a částečně strojové výrobě motoru svým způsobem nic novátorského není. Když se půjdete podívat na exkurzi na montáž tříválců v Mladé Boleslavi, uvidíte prakticky totéž. Ale znáte to, stačí na něco nalepit logo Porsche a hned je to zajímavější.

Testy | Sportovní auta | Srovnávací testy | Audi | První svezení | Porsche

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

V současné době Porsche vyrábí hned několik motorů pro model 911. Vedle standardního šestiválce 3,4 l o výkonu 257 kW a točivém momentu 390 Nm pro model Carrera je to samozřejmě i větší jednotka 3,8 l o výkonu 294 kW a točivém momentu 440 Nm ve verzi Carrera S. Z objemnějšího motoru vychází i jednotka pro GT3 a také přeplňované verze pro Turbo a Turbo S.

Automobilka Porsche si sice v roce 2014 utržila s motorem pro 911 GT3 pěknou ostudu, ale už je prý všechno vyřešeno. Navíc historicky patří právě Porsche 911 k nejspolehlivějším autům na světě.

Audi A4 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 157 711 km
Cena: 365 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2007
Stav: 199 739 km
Cena: 140 000 Kč
Audi A6 1.984
Rok výroby: 2009
Stav: 88 051 km
Cena: 240 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků