Podívejte se, jak Porsche 918 Spyder rozdrtilo rekord Nordschleife

Nový supersport Porsche 918 Spyder, který jsme si ve Frankfurtu důkladně prohlédli, se pyšní zcela mimořádnými čísly: 886-3,0-6:57. 

Že trochu tápete? To první je kombinovaný výkon hybridní hnací soustavy, tvořené osmiválcem 4,6 l a dvěma elektromotory, vyjádřený v koňských silách. Druhý údaj udává homologovanou spotřebu v kombinovaném cyklu. Ano, skutečně. A třetí číslo? To je oficiální čas Porsche 918 na obávané Severní smyčce Nürburgringu. 

Nový hybrid ze Zuffehausenu smetl dosavadní rekord Viperu ACR mezi silničními auty o celých patnáct sekund a jako první se dostal pod sedm minut. Porsche se dokonce chlubí tím, že všichni tři testovací jezdci překonali rekordní čas Viperu na první pokus. 

Podívejte se na rekordní kolo na Nordschleife očima kamery umístěné v kokpitu a pak nám do diskuze napište, jestli má podle vás McLaren P1 nebo LaFerrari šanci čas Porsche překonat.

Mimochodem, držitelem absolutního nejrychlejšího času na Nürburgringu, který byl kdy natočen na kameru, je rovněž Porsche. Zajel ho v roce 1983 Derek Bell se závodním Porsche 956 v kvalifikaci na 1000 km Nürburgringu. (Stefan Bellof byl ještě rychlejší, ale neměl v autě kameru.)  Záznam Bellovy jízdy je zde:

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků