Podívejte se, jak Lotus 3-Eleven stanovil rekord na Hockenheimu

Německý magazín Sport Auto už nějakou dobu zkouší různá sportovní auta na Hockenheimu a měří časy, které s nimi zajede. Takovými testy už prošla jména typu Ferrari 488 GTB, Porsche 911 GT3 RS nebo dokonce Porsche 918 Spyder. Žádný z těchto supersportů ale na okruhu nepředvedl to, co Lotus 3-Eleven.

Sportovní auta | Premiéry | Lotus

Okruhová raketa Lotus 3-Eleven má 457 koní na 900 kg

Christian Gebhardt zajel s Lotusem 3-Eleven čas 1:06,2. Lotus tak o desetinu sekundy předstihl Porsche 918 Spyder a o rovnou sekundu aktuálně třetí Gumpert Apollo. Samotná automobilka tento čas komentuje jako velmi zajímavý vzhledem k tomu, že na autě byly standardní silniční pneumatiky a že se teplota pohybovala pod osmi stupni. Okruhovou jízdu s tímto Lotusem si můžete prohlédnout na přiloženém videu.

Lotus 3-Eleven je nejrychlejší stroj, jaký kdy Lotus vyrobil. Vůz váží pouze 900 kg, nicméně jeho šestiválcový motor disponuje parametry 343 kW (466 k) a 525 Nm. Sprint na 100 km/h zvládne za 3 s a maximálně jede až 290 km/h. Lotus ovšem nevyrobí více než 311 exemplářů. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků