Podíl dieselů může v Evropě klesnout na 35 %. Francie jim teď zvýší daně

Už od příštího roku začnou motoristé ve Francii platit za naftu více, neboť se zvýší spotřební daň. Z výnosů se mají kompenzovat dotace na elektromobily a hybridy.

Francie je první zemí, která reaguje na poprask kolem skutečných emisí dieselových motorů. Urychluje změnu legislativy. Už od příštího roku začnou motoristé ve Francii platit za naftu více, neboť se zvýší spotřební daň až o 15 eurocentů, tedy o asi čtyři koruny za litr. Ve Francii jezdí na naftu 68 % osobních aut a lehkých dodávek.

Z výnosů spotřební daně se mají kompenzovat dotace na elektromobily a hybridy. Uvažuje se také o snížení spotřební daně na benzín, aby byli motoristé motivováni k přechodu na jiný typ paliva. Zajímavé je, že to byla právě Francie, kdo doslova nutil daněmi lidi kupovat maloobjemové diesely s nízkými nominálními emisemi CO2.

Zajímavosti | Život řidiče | Byznys | Palivo

Znamenají nové emisní limity konec dieselů? Výrobci se bouří proti EU

Očekává se, že ostatní státy se budou tímto krokem inspirovat a mohl by se postupně opakovat podobný scénář. U nás činí spotřební daň 10,95 Kč za litr nafty, v případe benzínu to je 12,84 Kč.

Analytická společnost LMC automotive předpovídá pokles zájmu o diesely v celoevropském měřítku. Zatímco nyní je podíl naftových aut 53 %, za sedm let by měl podíl poklesnout na 35 %. LMC automotive předpovídá, že se tak stane ani ne kvůli obavám zákazníků o životní prostředí, ale spíše v důskedku vyšších daní a zvýhodňování alternativních pohonů.

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 50 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků