Počty ojetých škodovek z dovozu stoupají. Je o ně zájem

Zatímco prodej nových vozů společnosti Škoda-Auto v Česku v prvním pololetí téměř o deset procent poklesl, dovoz ojetin této značky se zvýšil na 11 716 kusů, což je nárůst o patnáct procent. Škodovky tak byly nejvíc dováženými ojetými vozy do Česka. Vyplývá to ze statistiky Svazu dovozců automobilů (SDA).

„Ukazuje se, jak je segment našeho trhu je rozdělený. Když jsou zájemci o vozidla spokojení, obvykle nepřecházejí k jiné značce. Jsou v tom konzervativní a třeba čekají na nový model, nebo střídají ojetá auta. Zájem o škodovky u nás prostě je. Vždyť se dlouhodobě pohybují na třiceti procentech celého domácího trhu,“ řekl AutoRevue.cz tajemník SDA Pavel Tunkl.

Klepněte pro větší obrázek

Vozy Škoda jsou a budou u tuzemských motoristů oblíbené mimo jiné i kvůli husté servisní síti a dostupným náhradním dílům. Ojetiny ze zahraničí se dají navíc pořídit za nižší cenu než doma. „U některých dovážených vozů Škoda z Německa je kvalitnější výbava než u srovnatelných aut, která se dala koupit v Česku. Obecně se dá říci, že by ojetiny z dovozu měly být i v lepším technickém stavu, protože v cizině jezdí po kvalitnějších silnicích než tady,“ pokračoval Tunkl.

I když jsou nová auta včetně škodovek na historickém minimu, zájem o ojetiny neklesá, což zase souvisí s kupní sílou a životní úrovní. „Pokud se hospodářská situace bude zlepšovat, tak se za čas i v privátní sféře začnou nová auta víc kupovat. Poměrně vysoké prodeje drží firemní vozy. Soukromníci auta zase tak moc neobměňují. Dělá to sedmdesát tisíc aut ročně, a to je malé číslo na to, že je u nás registrováno 4,5 milionu vozidel,“ poznamenal tajemník SDA.

Na druhé příčce v žebříčku importovaných aut z druhé ruky skončil Ford s 9699 vozy, což je nárůst o čtyři procenta, a třetí Volkswagen s růstem o sedm procent na 7858 aut. Celkově dovoz ojetin do ČR vzrostl v pololetí o téměř tři procenta na 65 609 vozů. Nejvíce se přitom dovážely vozy ve stáří mezi pěti a deseti lety. Jejich podíl byl 36 procent. Auta starší deseti let představovala 32 procent. Prodej nových automobilů se v Česku v pololetí snížil o 0,8 procenta na 88 284 vozidel.

Žebříček zaregistrovaných ojetých vozů v prvním pololetí 2011

 1. Škoda
11 716
 2. Ford       
  9 699
 3. Volkswagen
  7 858
 4. Renault
  4 793
 5. Citroën
  3 954
 6. Fiat
  2 878
 7. Opel
  2 520
 8. BMW
  2 433
 9. Mercedes-Benz
  1 582
10. Seat
  1 080

 

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák | 18 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků