Počty ojetých škodovek z dovozu stoupají. Je o ně zájem

Zatímco prodej nových vozů společnosti Škoda-Auto v Česku v prvním pololetí téměř o deset procent poklesl, dovoz ojetin této značky se zvýšil na 11 716 kusů, což je nárůst o patnáct procent. Škodovky tak byly nejvíc dováženými ojetými vozy do Česka. Vyplývá to ze statistiky Svazu dovozců automobilů (SDA).

„Ukazuje se, jak je segment našeho trhu je rozdělený. Když jsou zájemci o vozidla spokojení, obvykle nepřecházejí k jiné značce. Jsou v tom konzervativní a třeba čekají na nový model, nebo střídají ojetá auta. Zájem o škodovky u nás prostě je. Vždyť se dlouhodobě pohybují na třiceti procentech celého domácího trhu,“ řekl AutoRevue.cz tajemník SDA Pavel Tunkl.

Klepněte pro větší obrázek

Vozy Škoda jsou a budou u tuzemských motoristů oblíbené mimo jiné i kvůli husté servisní síti a dostupným náhradním dílům. Ojetiny ze zahraničí se dají navíc pořídit za nižší cenu než doma. „U některých dovážených vozů Škoda z Německa je kvalitnější výbava než u srovnatelných aut, která se dala koupit v Česku. Obecně se dá říci, že by ojetiny z dovozu měly být i v lepším technickém stavu, protože v cizině jezdí po kvalitnějších silnicích než tady,“ pokračoval Tunkl.

I když jsou nová auta včetně škodovek na historickém minimu, zájem o ojetiny neklesá, což zase souvisí s kupní sílou a životní úrovní. „Pokud se hospodářská situace bude zlepšovat, tak se za čas i v privátní sféře začnou nová auta víc kupovat. Poměrně vysoké prodeje drží firemní vozy. Soukromníci auta zase tak moc neobměňují. Dělá to sedmdesát tisíc aut ročně, a to je malé číslo na to, že je u nás registrováno 4,5 milionu vozidel,“ poznamenal tajemník SDA.

Na druhé příčce v žebříčku importovaných aut z druhé ruky skončil Ford s 9699 vozy, což je nárůst o čtyři procenta, a třetí Volkswagen s růstem o sedm procent na 7858 aut. Celkově dovoz ojetin do ČR vzrostl v pololetí o téměř tři procenta na 65 609 vozů. Nejvíce se přitom dovážely vozy ve stáří mezi pěti a deseti lety. Jejich podíl byl 36 procent. Auta starší deseti let představovala 32 procent. Prodej nových automobilů se v Česku v pololetí snížil o 0,8 procenta na 88 284 vozidel.

Žebříček zaregistrovaných ojetých vozů v prvním pololetí 2011

 1. Škoda
11 716
 2. Ford       
  9 699
 3. Volkswagen
  7 858
 4. Renault
  4 793
 5. Citroën
  3 954
 6. Fiat
  2 878
 7. Opel
  2 520
 8. BMW
  2 433
 9. Mercedes-Benz
  1 582
10. Seat
  1 080

 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků