Počet vozidel bez povinného ručení klesl o třetinu

Díky novele zákona o pojištění odpovědnosti za škodu z provozu vozidla, kdy od roku 2009 Česká kancelář pojistitelů začala uplatňovat sankce na řidiče, kteří nemají sjednané povinné ručení, klesl počet motorových vozidel bez pojištění téměř o 30 %.

Ještě v roce 2008 bylo nepojištěných 800 tisíc registrovaných vozidel, nyní toto číslo kleslo na méně než 600 tisíc.

Podle novely musí každý, kdo provozuje vozidlo bez povinného ručení, zaplatit do tzv. garančního fondu podle typu vozu 20 – 300 Kč za každý den, kdy bylo jeho auto nepojištěné. Tedy až téměř 110 000 Kč za rok bez pojištění.

Ne všechna vozidla bez povinného ručení jsou však reálně provozována. Odhad provozovaných nepojištěných vozidel je někde mezi 120 – 150 tisíci, tedy na úrovni 1,3 – 1,5% ze všech registrovaných vozidel.

Když srovnáme české majitele vozidel s těmi z Velké Británie, vychází nám, že jsou Češi zodpovědnější. V Británii je počet nepojištěných provozovaných vozidel někde mezi 5 – 6 procenty. Naopak například oproti Švédsku a Finsku, kde jezdí jen jedno procento nepojištěných vozů, máme ještě co dohánět.

Zdroj: Finexpert.cz

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 5 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků