Po německých silnicích má do šesti let jezdit milion elektromobilů

Německo chce v následujících letech dramaticky zvýšit počet elektromobilů na svých silnicích. Začátkem letošního roku evidovaly statistiky zhruba 21 000 takových automobilů, do roku 2020 by se měl tento počet dostat na jeden milion kusů. Cílem je samozřejmě (co jiného) než snaha o snížení produkce emisí CO2.

Elektromobily | Hatchbacky | Volkswagen | Volkswagen Golf

Také elektrický Volkswagen Golf bude „pomáhat a chránit“

Postup, jakým chce německá vláda udělat elektromobily atraktivnější, je zcela klasický. Jejich majitelé budou mít výhody, které ostatní nedostanou. Hovoří se o bezplatném parkování nebo možnosti používat pruhy vyhrazené autobusům. Každý elektromobil dostane štítek tak, aby bylo možné na první pohled poznat, že jde o elektrické auto.

Stejný postup při tom zvolilo už dříve Norsko a efekt se opravdu dostavil. Počet elektromobilů na norských silnicích stoupl natolik, že se ucpaly pruhy vyhrazené autobusům. Norská vláda musela začít přemýšlet, co s tím vlastně bude dělat.

Elektromobily | Názory

INFORMS: Elektromobil s dojezdem přes 160 km nepotřebujete

Na německém trhu bude do konce letošního roku k dispozici sedmnáct elektrických modelů, příští rok by jich mělo dorazit dalších dvanáct. 

Zdroj: Automotive News

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků