Po e-naftě je tu syntetický e-benzín. Má oktanové číslo 100

Chtěli jste jezdit pouze na vodu, vzduch a světlo? Svým způsobem můžete, protože Audi se rozhodlo z těchto zdrojů vyrábět palivo.

Před časem jsme tu měli synteticky vyráběnou naftu, se kterou přišla automobilka Audi. V zásadě se jedná o naftu vyrobenou z oxidu uhličitého, zachyceného ze vzduchu a z vody. Podobným způsobem, tedy bez jediné kapky ropy, nyní začalo Audi vyrábět i klasický benzín.

Zajímavosti | Technika | Byznys | Audi | Palivo

Nafta jen ze vzduchu a vody? Audi TDI poprvé takovou natankovalo

Velkou předností syntetického benzínu je vysoké oktanové číslo 100. Synteticky vyráběný benzín také neobsahuje síru ani benzeny, takže je mnohem ekologičtější, neboť při jeho spalování nevzniká tolik škodlivých látek. Také prý lépe a efektivněji hoří a uvolňuje větší množství energie.

V současné době vznikají pokusné vzorky. K výrobě je prozatím zapotřebí biomasa. Audi ale už pracuje na zdokonalení procesu výroby, takže k výrobě syntetického benzínu bude opět potřeba pouze voda, CO2 a elektrická energie – jako v případě e-nafty.

Premiéry | Palivo | Názory

Benzin ze vzduchu a vody? Prý již brzy

Audi pracuje na procesech syntetické výroby paliva už dlouho. První přišel e-gas, tedy synteticky vyráběný zemní plyn. Cílem ale asi není ovládnout světový trh s pohonnými hmotami a rozbít kartel OPEC. OPEC denně vyprodukuje 4,5 milionu tun ropy, Audi je za tu dobu schopno vyrobit jen asi 110 litrů e-nafty. Třeba se ale taková technologie výroby bude hodit, až nám ropa dojde.

Audi A4 1.968
Rok výroby: 2012
Stav: 63 299 km
Cena: 385 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 180 000 Kč
Audi TT Coupé 1.984
Rok výroby: 2008
Stav: 121 227 km
Cena: 249 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek