Po dálnicích se 150 km/h jezdit nebude. Ministr Ťok žádné úseky neschválí

Jestli jste měli radost ze včerejší zprávy týkající se možnosti zvýšení maximální povolené rychlosti na dálnicích až na 150 km/h, tak to byla radost předčasná. Ministr dopravy Dan Ťok totiž už stačil vydat oficiální prohlášení, ve kterém jasně říká, že zvýšení rychlosti na 150 km/h nepovolí. A to především proto, že nechce, aby řidiči na dálnicích závodili a také kvůli tomu, že česká dálniční síť není na takovou rychlost podle jeho názoru stavěná.

Zajímavosti | Bezpečnost | Život řidiče

Na dálnicích bude možné jezdit 150 km/h. Návrh prošel sněmovnou  

Poslanci tedy sice schválili možnost zvýšit rychlost kromě silnic první třídy také na dálnicích, jenže konkrétní úseky má stanovit právě ministerstvo dopravy. A to podle Dana Ťoka žádné takové úseky nevybere.

„Česká dálniční síť v současné době není stavěná na to, aby se po ní mohlo bezpečně jezdit rychlostí 150 km/h. Ministerstvo dopravy proto nebude vybírat žádné úseky, kde by se rychlost zvýšila až na tento limit. Navýšení rychlosti na konkrétním dálničním úseku vždy definuje a schvaluje ministerstvo dopravy. Podmínkou bude i souhlas ministerstva vnitra. Rozhodnutí poslanců dát do zákona možnost zvýšit rychlost na 150 km/h není ani dobrým psychologickým vzkazem pro řidiče. Nechci, aby řidiči na dálnicích závodili. Naopak si přeju, aby jezdili bezpečně a ohleduplně,“ řekl ministr dopravy Dan Ťok.

Zajímavosti | Bezpečnost | Život řidiče

Policie nakoupí 88 nových aut s radary za peníze z povinného ručení

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 120 097 km
Cena: 125 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků