Po Caterhamech Seven Sprint se zaprášilo. Vyprodaly se za týden

Lotus Seven oslaví v příštím roce šedesát let své existence a při té příležitosti vznikla speciální šedesátikusová retro edice Caterhamu s názvem Sprint. Jde o moderní interpretaci vozu, který původně vzniknul v polovině šedesátých let, ale nikdy nešel do výroby, což je velká škoda.

Charakterizují jej dlouhé blatníky, jednoduchá kola v krémovém odstínu nebo chromovaný výfuk. Přestože vychází ze základní verze Seven 160, za kterou v Británii dáte v přepočtu asi půl milionu korun, cena Sprintu se vyšplhala téměř na 900.000 Kč

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Jde o exkluzivní kousek, který byl veřejnosti představen 9. září na letošním ročníku festivalu Goodwood Revival, a přestože se předpokládal velký zájem fanoušků, výsledek nakonec předčil očekávání. Exemplář s pořadovým číslem 60 byl prodán týden později v 11 hodin dopoledne, nicméně i přesto stále existuje šance jeden z nich uzmout u jednoho z evropských dealerů. Jak to ale bude s cenou, nikdo neví.

Caterham prodává ročně okolo 500 vozů, verze Sprint mu tedy zajistila více než deset procent tržeb během jediného týdne. Pod kapotou vozu pracuje tříválec Suzuki o objemu 660 kubických centimetrů, výkonu 80 koní a točivém momentu 107 N.m, není to ale tak málo, jak se na první pohled zdá. Vždyť stovku Sprint zvládne asi za 7 sekund, což z našeho pohledu úplně stačí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2001
Stav: 119 542 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2003
Stav: 172 195 km
Cena: 92 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2003
Stav: 142 369 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků