Pneumatika Conti.eContact získala nejlepší hodnocení A/A

Společnost Continental se vrátila k výrobku Conti.eContact, který byl původně uveden na trh v roce 2011 a zamýšlen pro elektrická vozidla, a vylepšila jej tak, aby odpovídal potřebám hybridních modelů.

Zavedením řady nových technologií a postupů se tato nová a do značné míry ručně vyráběná letní pneumatika stala první pneumatikou značky Continental, jež obdržela nejvyšší hodnocení „A“ na EU štítku pro značení pneumatik, a to jak za přilnavost na mokrém povrchu, tak i za valivý odpor, aniž by bylo nutno dělat kompromisy u ostatních aspektů výkonu.

Společnost Continental nabízí pneumatiku Conti.eContact v šesti velikostech pro ráfky o rozměru 17 a 18 palců, navržené speciálně pro modely jako jsou Opel Ampera, BMW 5 ActiveHybrid, Lexus LS 600h a Porsche Cayenne S Hybrid, ale i pro ostatní vozidla a SUV s hybridním pohonem. Jde o nový segment vozidel, jenž vyžaduje vysoce komplexní výrobní postupy, a proto společnost Continental zavádí výrobu v malém objemu ve svém francouzském závodě v Sarreguemines.

Díky kombinaci pokročilých technologií v oblasti vývoje, přípravy směsí a výroby je valivý odpor nové pneumatiky Conti.eContact pro hybridní vozidla o zhruba 20 procent nižší než u běžných pneumatik, přičemž brzdný výkon na mokru zůstává podobný jako u běžných automobilových pneumatik. Při řízení a brzdění na suché vozovce podává pneumatika stejně vysoký výkon jako pneumatika Continental srovnatelného rozměru. Conti.eContact nese na své bočnici logo „BlueE-co“, které značí pneumatiky společnosti Continental pro hybridní a elektrická vozidla. Studie pro-váděné společností Continental poukazují na postupný nárůst podílu hybridních vozidel v segmen-tu osobních automobilů, přičemž do roku 2020 může tento nárůst činit až osm procent.

Směs Green Chili

Silika nové pneumatiky Conti.eContact pro hybridní vozidla obsahuje nově vyvinutou směs Green Chili, jež je namíchána tak, aby vnitřní tření částic plniva a polymerů bylo nižší než u běžných pry-žových směsí. Použitím speciálních přísad bylo docíleno dalšího vylepšení vlastností řízení. Díky této nové směsi dosáhli chemici ve společnosti Continental výrazného snížení valivého odporu při zachování vysoké úrovně řízení a brzdného výkonu na suché vozovce.

Lamely Hydro-sipes

Speciálně uspořádané dvojité lamely v blocích běhounů vytvářejí na mokrých silnicích efekt „stěra-če čelního skla“, který rozbíjí vodní film pod styčným bodem. Tato chytrá inovace designérů bě-hounů ve společnosti Continental umožňuje, aby se voda mezi povrchem bloků běhounů a silnicí rychle rozptýlila, což vede k velice krátké brzdné dráze za mokra. Právě profil dezénu nové Con-ti.eContact zajistil pneumatice hodnocení A za přilnavost na mokru. Rychlé rozptylování vody rov-něž kladně ovlivňuje řízení vozidla za mokra – a to dokonce i při vyšších rychlostech.

Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 144 824 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 142 251 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Astra 1.6
Rok výroby: 2000
Stav: 166 254 km
Cena: 25 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman | 3 příspěvky
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků