Plzeňská Škoda Electric a Caterpillar: do USA zamířilo již 700 motorů

Od roku 2005, kdy začala spolupráce s Caterpillarem, dodala Škoda Electric již téměř sedm set motorů pro pohon obřích důlních vozidel, která uvezou až 360 tun nákladu.

I přes recesi, která v letošním roce zasáhla oblast těžby jak nerostů, tak fosilních paliv, bude firma Caterpillar potřebovat přes 100 škodováckých motorů v hodnotě víc jak 150 miliónů korun.

Přísná pravidla

Spolupráce mezi společností Caterpillar a plzeňskou Škodou Electric nyní vstoupila do další fáze. Česká firma získala od amerického Caterpillaru, světové jedničky na trhu těžebních strojů, po zlatém certifikátu letos i platinový. To je potvrzení té nejvyšší kvality.

„Získat platinový certifikát od renomované americké společnosti Caterpillar je pro nás obrovský úspěch, který potvrdil, že se naše firma řadí mezi světovou špičku,“ řekl ředitel divize Motory Škoda Electric Martin Sobotka.

Co musela Škoda Electric splnit, aby získala „nejvyšší úroveň SQEP“ (Supplier Quality Excellence Program – Program excelence kvality dodavatelů)?

Musela například garantovat, že minimálně 98 procent dodávek dorazí k zákazníkovi přesně v termínu. Další podmínkou bylo, že si dodavatel může dovolit pouze jedinou chybu při dodávce sto tisíc dílů.

Ilustrační foto: Caterpillar
 

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků