Plug-in hybridy prý do čtyř let předběhnou v Evropě normální hybridy

Přestanou snad evropští zákazníci kupovat diesely? Dost možná, protože je k tomu dotlačí legislativa.

Přísnější emisní normy a regulace vypouštěných emisí CO2 nutí výrobce nabízet stále více plug-in hybridních modelů i v Evropě. Zdá se, že do roku 2019 by objem jejich prodeje mohl předběhnout klasické hybridní vozy bez možnosti domácího dobíjení.

SUV | Elektromobily | Život řidiče | Statistiky | Palivo | Hybridy

Majitelé se zbavují elektromobilů a hybridů. Místo nich si kupují SUV

Prodeje všech hybridů v Evropě vzrostly meziročně o 8 % na 232 343 vozů. Z toho bylo jen asi 40 000 plug-in hybridů, ale do konce desetiletí by se toto číslo mohlo obrátit, tvrdí analýza společnosti LMC Automotive. Na rozdíl od dieselů totiž doba plug-in hybridům přeje.

Podle LMC se prodeje klasických hybridů do roku 2021 zastaví na 325 000 kusech ročně, zatímco plug-in hybridy porostou na 600 000 vozů a do roku 2024 dokonce na 1 200 000 vozů za rok, citují zprávu LMC Autonews.

Elektromobily | Názory

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Největší tržní podíl mezi hybridy má Toyota s Lexusem. Tyto dvě značky dohromady v loňském roce prodaly celkem 72 % vozů s hybridním nebo plug-in hybridním pohonem. Zajímavé je, že nejprodávanějším plug-in hybridem v roce 2014 bylo Mitsubishi Outlander PHEV, kterého se prodalo skoro 20 000 kusů.

V budoucnu se ale dočkáme poměrně rychlého rozšíření plug-in hybridních a hybridních verzí napříč nabídkou různých značek, i těch „low-costových“. K tomu ale nepomohou jen levnější baterie. Automobilky totiž musí do roku 2020 plnit cíl průměrných emisí 95 g/km CO2 a hybridy jsou snadná cesta, jak toho dosáhnout.

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 6 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků