Plug-in hybrid BMW X5 xDrive40e ujede až 31 km jen na elektřinu

Seznam kapitol
  1. BMW X5 xDrive40e
  2. Fotogalerie BMW X5 xDrive40e

Automobilka BMW představuje produkční plug-in hybridní verzi svého oblíbeného SUV BMW X5. Model BMW X5 xDrive40e je poháněn kombinací přeplňovaného benzínového čtyřválce 2,0 l a elektromotoru integrovaného do osmistupňové automatické převodovky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Plug-in hybridní SUV si samozřejmě můžete nabíjet doma z běžné zásuvky nebo rychlonabíječky od BMW. Jinak je tahle X5 naprosto normální SUV

Celkový výkon pohonné soustavy tohoto plug-in hybridního SUV dosahuje hodnoty 230 kW (313 k), což stačí k akceleraci z 0 na 100 km/h za 6,8 sekundy. Na jedno nabití urazí vůz až 31 km, pokud ovšem nebudete zkoušet maximální rychlost v čistě elektrickém režimu (120 km/h). Samotný elektromotor má točivý moment 250 Nm.

Zajímavosti | Život řidiče | SUV | Statistiky | Palivo

Žebříček žíznivosti SUV: „Vítěz“ jezdí za 15,6 l/100 km

Spotřeba paliva v kombinovaném režimu dle normy NEDC je 3,3 až 3,4 litru na 100 km podle šířky pneumatik a BMW uvádí i spotřebu v elektrickém režimu, která činí 15,3 až 15,4 kWh na 100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
I přes označení číslicí 40, které jindy znamená nejsilnější verzi přeplňovaného šestiválce, je pod kapotu pouze dvoulitrový čtyřválec. Nicméně celkový výkon hybridní soustavy dosahuje na hezkých 313 koní. Stejný výkon má naftová X5 xDrive40d

BMW X5 xDrive40e nabízí řidiči tři jízdní režimy. Buď může v režimu MAX eDrive jet pouze na elektřinu bez lokálních emisí, nebo řidič nechá všechno na automatice a ta rozhodne, která kombinace energie je nejefektivnější v aktuálních podmínkách.

Elektromobily | Názory

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

V režimu SAVE může řidič odpojit akumulátory a nechat pracovat jen motor a tím si schovat elektrickou energii na později. Tento režim dává smysl především pro toho, kdo dojíždí nejprve po dálnici a pak po městě, neboť při dálničním provozu už nebývá elektřina tak efektivní.

Jinak je plug-in hybridní BMW X5 pořád normální SUV, takže nabízí například plnohodnotný pětimístný interiér a kufr o objemu od 500 až po 1720 litrů, pokud sklopíte zadní sedačky. V základu je už i navigační systém, nezávislé elektrické topení či chlazení a také adaptivní podvozek.

Následující kapitola
BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 180 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 285 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák | 20 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků