Plat nejvyššího představitele Daimleru klesl. Navzdory rekordům

Dieter Zetsche (na snímku vpravo), nejvyšší představitel společnosti Daimler, si loni vydělal v přepočtu 216 milionů korun – v tom byl zahrnut plat, bonusy i výnosy z akcií, které vlastnil. V roce 2010 si přišel na 217 milionů. Ve své výroční zprávě to sdělila společnost Daimler.

Základní plat, který Dieter Zetsche dostává, loni stoupl z 1.53 milionu eur na 2.01 milionů eur. 

Zetsche by ale mohl dostat za loňský rok více, pokud se Daimleru povede v příštím období lépe, než je naplánováno. Jeho bonus, který je stanoven na na 2.04 milionu eur by totiž mohl v případě lepšího výsledku stoupnout.

Daimler, který je také největší výrobce nákladních automobilů, sdělil, že rekordní čistý příjem společnosti v roce 2011 dosáhl výše 6.03 miliard eur. To byl o 29 procent lepší výsledek než v předcházejícím roce. 

Byznys | Mercedes-Benz | Smart

Daimler loni vydělal rekordních 6 miliard eur

Mercedes-Benz loni prodal 1.26 milionu aut, zaostal tak lehce za Audi (1.3 milionu) a BMW (1.38 milionu). Když se Zetsche tento výsledek dozvěděl, slavnostně slíbil, že Mercedes-Benz znovu vystoupá až na samý vrchol, své dva úhlavní konkurenty nechá za sebou.  

Zetsche má s Daimlerem kontrakt do konce roku 2013. Uvidí se, zdali mu ho výrobce automobilů prodlouží stejně, jako to učinil již v únoru 2010. Tehdy ho prodloužil o tři roky. 

Dalším nejvýše placeným členem správní rady byl loni finanční ředitel Bodo Uebber (na snímku vlevo). Jeho celkový příjem činil 3.68 milionu eur, v roce 2010 si vydělal 3.69 milionu eur.

Celý výkonný výbor, který byl rozšířený na sedm členů, si loni vydělal 28 milionů eur, v roce 2010 to bylo 25 milionů eur.

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 66 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků