Plány Saabu: čtyři řady, 9-2 jako priorita

Victor Muller, šéf společnosti Spyker Saab, poodhalil budoucnost znovuzrozeného Saabu. Zdá se, že se ještě máme na co těšit.

Nový šéf Saabu Victor Muller se rozpovídal v rozhovoru pro magazín MotorTrend a naznačil tak, jakou cestou se jím ovládaná a částečně i vlastněná firma hodlá ubírat v nejbližších letech. Mimo jiné se přiznal k tomu, že osobně prosazuje zcela nový model s označením 9-2. Údajně se jedná o prioritu celého vedení, nicméně „devět-dvojka“ zůstane tabu do chvíle, kdy se finanční bilance továrny vrátí do černých čísel. Což zřejmě jen tak nebude.

Muller zatím žádný snímek ukázat nechce, ale novinka by měla ve svých proporcích opakovat znaky klasických vozů Saab řad 92, 93 a 96. Vyznačovat by se měla odvážným tvarováním střechy a zadní části karoserie a moderním předkem se zdůrazněnými tradicemi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Saab 9-4X BioPower, 2008

Aby se Saab 9-2 dostal do výroby, musí Saab „najít zvláštní způsob financování, nebo si budeme muset na trhu vést tak dobře, že jej zaplatíme z vlastních prostředků. (...) A nebo budeme hledat partnera, jenž by nepohrdl naší podvozkovou plošinou pro využití ve vlastních autech a neměl by hluboko do kapsy.“

Kromě vzdáleného typu 9-2 se Muller zmínil i o zcela nové generaci řady 9-3, jež je připravována k premiéře v roce 2012. Jejím základem se má stát nová platforma Epsilon I, takže ji nebude sdílet s větším typem 9-5 disponujícím plošinou Epsilon II. Podle Mullera se jedná o „zásadně modifikovanou platformu (Epsilon I), tentokrát již o opravdový Saab“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Saab 9X, 2001

Karoserie nového modelu 9-3 by měla obsahovat témata použitá například ve strojích 9-4X a Aero X, především by se však mělo opět jednat o hatchback, jenž si s sebou řada 9-3 ponese od dob modelu 900. O pohon se budou starat výhradně přeplňované jednotky s objemy 1,6, 2,0 a 2,2 l, pravděpodobně se k nim připojí šestiválec 2,8 l a pochopitelně i nějaký ten diesel.

Automobilka Saab by se podle svých představitelů měla stát „samostatně stojícím klenotem s modelovou škálou tří až čtyř řad: 9-3 (sedan, hatchback, kombi, crossover a kabriolet), 9-5 (sedan, kombi a crossover) a 9-4X“. Výše zmiňovaný 9-2 by mohl být čtvrtým do party. Model 9-5 se představí letos v létě, 9-4X na počátku příštího roku a typ 9-3 v roce 2012.

Snad vše půjde tak, jak si noví majitelé Saabu představují.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Saab Spyker 9+ Tribute 

 

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků