Plánuje se nový crash test: Ukáže špatné bezpečnostní standardy?

Nový crash test má demonstrovat rozdíly v bezpečnostních standardech. V hlavních rolích budou stejné vozy, ovšem jeden vyrobený v Mexiku, druhý v USA.

Experiment se bude konat pod záštitou společnosti Global NCAP. Během něj dojde ke crash testu dvou stejných automobilů, se totožnými specifikacemi i výbavami. Jediným rozdílem bude místo výroby. Zatímco jeden vůz byl vytvořen v Mexiku, druhý se zrodil v USA. Tímto chce tvůrce testu demonstrovat rozdíly v bezpečnostních standardech jednotlivých zemí.

Global NCAP je britská nezisková organizace, která mapuje bezpečnost jednotlivých vozů napříč celým světem. Rozdíl výsledku zmiňovaného testu bude znázorněn v grafické podobě a má za cíl ukázat, jak velké odchylky mezi zeměmi jsou. Společnost zároveň dodává, že následující pokus se v blízké budoucnosti bude opakovat i v dalších státech po celém světě.

Bezpečnost | Kabriolety

Crash test kabrioletů: Nejlepší Opel Cascada, nejhorší VW Golf

„V Mexiku nyní nejsou žádné normy pro crash testy. Oznámili, že už letos je budou dodržovat, ale do roku 2020 zcela jistě nebudou platit pro všechny vyprodukované vozy,“ uvedl David Ward, generální tajemník Global NCAP. Zároveň věří, že výsledky testů budou zajímat i vlády jednotlivých zemí, které se více začnou starat o bezpečnostní standardy na jejich trhu.

„Z globálního hlediska je to relevantní. Hned 50 % nových automobilů je vytvářeno v rozvojových zemích, kde nejsou vysoké bezpečnostní požadavky. Tyto vozy jsou pak prodávány nejen tam, ale putují do všech koutů světa, kde jsou nabízeny za tamní ceny,“ dodal Ward.

Bezpečnost | Video | Život řidiče | Crashtesty | Hyundai | Renault | Suzuki

Pět indických aut propadlo v nárazových testech Global NCAP

Na tento světový problém už se zaměřila i OSN, která chce, aby byly v rozvojových zemích dodržovány stejné bezpečnostní postupy jako v USA či Evropě. To by se podle organizace mohlo povést už do roku 2020. 

Avizovaný crash test proběhne 27. října v sídle americké Instituce pro bezpečnost silničního provozu ve Virginii. Stane se tak v rámci výročního zasedání Global NCAP. Obě vozidla budou poslána proti sobě v rychlosti 129 km/h. Žádná z automobilek nebyla s testem oficiálně obeznámena a vozy, se kterými test proběhne, budou odhaleny až na místě. Výrobci tak do poslední chvíle ani netuší, jestli právě jejich výrobek nebude této zkoušce vystaven.

Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 144 824 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 142 251 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Corsa 1.248
Rok výroby: 2007
Stav: 146 051 km
Cena: 50 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků