Plameny, výbuchy a randál: Pekelný Fiat S76 ožívá v Goodwoodu

Nadšenci z Goodwoodu zprovoznili vskutku pekelný Fiat S76 z roku 1911, jehož první probuzení do života po kompletní renovaci se odehrálo na konci loňského roku. Nyní s ním poprvé vyrazili na projížďku po panství okolo Goodwoodu a také po cestě, na které se jinak pořádá slavný závod do vrchu.

Zajímavosti | Retro | Video | Fascinace | Fiat

Video: Poslechněte si, jak zní čtyřválec Fiat o objemu 28,4 litru

Fiat S76 je poháněn řadovým čtyřválcem o objemu přes 28 litrů a výkonu asi 290 koní v 1900 ot./min. Už z takových parametrů je jasné, že akustický projev tohoto velmi vzácného auta bude trochu netradiční.

Ovšem popis vás nepřipraví na to, co uslyšíte na videu. Pokud používáte u počítače sluchátka, raději si snižte hlasitost, protože každý má práh bolesti posunutý jinak. Jasné je především to, že o této projížďce (symbolicky na pátek třináctého) věděli nejen v Goodwoodu a blízkém okolí, ale i v seismologických stanicích na druhé straně zeměkoule.

Fiat Panda 1.108
Rok výroby: 2010
Stav: 70 799 km
Cena: 65 000 Kč
Fiat Croma 1.91
Rok výroby: 2006
Stav: 198 132 km
Cena: 65 000 Kč
Fiat Croma 1.91
Rok výroby: 2006
Stav: 161 634 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků