Pininfarina navrhl nové čínské SUV SEM DX7. Jak se vám líbí?

Doby, kdy jsme se čínskému designu smáli, možná brzy skončí. Sice se asi i v budoucnu sem tam objeví další kopie Range Roveru Evoque nebo BMW i3, ale v zásadě se už některé čínské automobilky učí navrhovat vlastní auta. Za všechny jmenujme třeba Qoros, který se snaží prosadit i v Evropě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekČínské SUV South East Motor DX7 navrhlo italské studio Pininfarina. O motorech a technice ale ještě nic nevíme – kromě toho, že vůz dostane standardně ESP, ochranu proti převrácení a samočinné parkování

A především si mohou zaplatit pořádné designéry, jako to teď udělala čínská automobilka South East Motor (SEM), která oslovila italské studio Pininfarina (to mimochodem finalizuje dohodu o svém prodeji automobilce Mahindra) s návrhem nového SUV DX7. O novém autě hrdě prohlašuje, že je to „první čínské SUV s italským stylem.“

Zajímavosti | Auta z Číny | Autosalony | Premiéry | Design

Autosalon Šanghaj 2015: Čínské kopie, ale i luxusní auta a koncepty

O použitých motorech a převodovkách v SUV DX7 se prozatím nic neví, ale automobilka SEM se chlubí rozsáhlou bezpečnostní výbavou odpovídající požadavkům na přihlášení auta k provozu v USA, kam by ho chtěla vyvážet. Do Evropy se nicméně nové čínské SUV asi nepodívá.

BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 139 000 Kč
BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 40 000 Kč
BMW X1 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 173 000 km
Cena: 228 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků