Pininfarina nabídne bonbónek za 75 milionů korun, kabriolet Sergio

Společnost Pininarina vyrobí pět až šest kabrioletů Sergio. Každý z těchto vozů bude stát více než 3 miliony eur, v přepočtu 75 milionů korun.

„Zvažujeme velmi omezenou sérii, tak pět šest aut,“ řekl na ženevském autosalonu při představení konceptu Sergio Silvio Angori, šéf Carozzeria Pininfarina.

Švihácký, frajersky vyhlížející Sergio je postaven na stejných základech jako Ferrari 458 Spider. Nemá ale přední ani boční okna. A to by mohl být problém. V Evropě totiž musí mít lidé v takovém autě přilby.

Vyjádřil se k tomu hlavní designér Pininfariny Fabio Filippini: „To lze vyřešit, ti, kdo nebudou chtít řídit v helmách, tak těm do vozu namontujeme speciální čelní sklo. Možná se budou muset upravit i některé další věci, třeba výška ochranného oblouku, který zároveň slouží jako zadní spoiler, či velikost průduchů v motorové části.“

Přiznal, že když vůz navrhoval, tak se snažil, aby vypadal co nejatraktivněji. „Víme, jak vůz modifikovat, aby byl připuštěn do provozu,“ řekl.

Koncept Sergio byl vytvořený na počest dlouholetého předsedy a výkonného ředitele Sergia Pininfariny. Ten zemřel loni v červenci ve věku 85 let. Společnost vedl 40 let.

Paolo Pininfarina, syn zesnulé ikony automobilového designu a také současný předseda společnosti Carozzeria Pininfarina, řekl, že vytvoření konceptu zabralo celému týmu čtyři měsíce.

„Každý u Pininfariny pracoval na 110 procent, abychom vytvořili toto auto. Každý cítil, že to byl nejlepší způsob, jak uctít památku velkého člověka,“ řekl Paolo Pinifnarina.
 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků