Pininfarina nabídne bonbónek za 75 milionů korun, kabriolet Sergio

Společnost Pininarina vyrobí pět až šest kabrioletů Sergio. Každý z těchto vozů bude stát více než 3 miliony eur, v přepočtu 75 milionů korun.

„Zvažujeme velmi omezenou sérii, tak pět šest aut,“ řekl na ženevském autosalonu při představení konceptu Sergio Silvio Angori, šéf Carozzeria Pininfarina.

Švihácký, frajersky vyhlížející Sergio je postaven na stejných základech jako Ferrari 458 Spider. Nemá ale přední ani boční okna. A to by mohl být problém. V Evropě totiž musí mít lidé v takovém autě přilby.

Vyjádřil se k tomu hlavní designér Pininfariny Fabio Filippini: „To lze vyřešit, ti, kdo nebudou chtít řídit v helmách, tak těm do vozu namontujeme speciální čelní sklo. Možná se budou muset upravit i některé další věci, třeba výška ochranného oblouku, který zároveň slouží jako zadní spoiler, či velikost průduchů v motorové části.“

Přiznal, že když vůz navrhoval, tak se snažil, aby vypadal co nejatraktivněji. „Víme, jak vůz modifikovat, aby byl připuštěn do provozu,“ řekl.

Koncept Sergio byl vytvořený na počest dlouholetého předsedy a výkonného ředitele Sergia Pininfariny. Ten zemřel loni v červenci ve věku 85 let. Společnost vedl 40 let.

Paolo Pininfarina, syn zesnulé ikony automobilového designu a také současný předseda společnosti Carozzeria Pininfarina, řekl, že vytvoření konceptu zabralo celému týmu čtyři měsíce.

„Každý u Pininfariny pracoval na 110 procent, abychom vytvořili toto auto. Každý cítil, že to byl nejlepší způsob, jak uctít památku velkého člověka,“ řekl Paolo Pinifnarina.
 

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek