Pininfarina Cambiano: luxus pro čtyři představen (26x foto)

Do éteru unikla bohatá sestava snímků nejnovější studie z dílen ateliéru Pininfarina.
Seznam kapitol
  1. Pininfarina Cambiano
  2. Fotogalerie

Společnost Pininfarina patří k ohroženému druhu samostatných karosáren, jimž v dnešní složité době, kdy si auta kreslí automobilky doma na koleni, nepomůže ani jejich legendární minulost. Přesto se drží! Před dvěmi roky představila na autosalonu v Ženevě pozoruhodnou studii Alfa Romeo 2uettottanta a letos se vrací na místo činu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pininfarina Cambiano: hvězda pro letošní Ženevu 

Již za několik dní na autosalonu ve Švýcarsku zazáří zcela nový koncept Pininfarina Cambiano. Teprve před několika hodinami unikla rozsáhlá fotogalerie k této důležité novince, k níž se jako první dostali pánové z italského magazínu Quattroruote. A z nových snímků a dalších zákulisních a oficiálně zatím nepotvrzených informací již víme prakticky vše důležité.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Cambiano na čerstvých snímcích z Itálie

Exteriéru studie Pininfarina Cambiano dominuji elegantní linie, přední svítilny složené z LED a prosklená střecha. Interiér disponuje čtveřicí samostatných, kůží čalouněných sedadel a efektně vyhlížejícími dřevěnými podlahami. Chybět nemohou moderní informační a zábavní palubní soustavy a příslušné monitory a dotykové obrazovky.

Tajné | Zajímavosti | Premiéry | Design

Pininfarina Cambiano: známe již tří snímky nové studie

Přesto ani křivkám útrob studie Cambiano nelze upřít značnou dávku jednoduchosti, originality a konzistence. Nemohu si pomoci, ale Pininfarina Cambiano mi svým vzhledem o svých tvůrcích vypovídá zhruba toto: „Hele, děláme to fakt dlouho, jsme v tom nejlepší a víme o tom, do žádných samoúčelných extrémů se pouštět nepotřebujeme“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pininfarina Cambiano na své palubě uveze v plném komfortu čtyřčlennou posádku

Podobně promyšlené jsou u Cambiana i jeho mechanické skupiny. Struktura karoserie je vyrobena z hliníkových slitin, přičemž k její střední části jsou připevněny pomocné rámy nesoucí prvky obou náprav (vzadu navíc také li-ionové akumulátory a palivovou nádrž na naftu). O pohon vozu se postarají celkem čtyři elektromotory s trvalým výkonem 82 koní (60 kW), které jsou schopny krátkodobě vyvinout kombinovaný výkon až 204 koní (150 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Podlahy jsou ze dřeva a palubní deska nese výhradnbě digitální ukazatele 

Díky tomu by měl model Pininfarina Cambiano s pohotovostní hmotností 1 700 kg dosáhnout nejvyšší rychlosti 275 km/h a z klidu na 100 km/h zrychlit za 4,2 s, což jsou na elektromobil hodnoty dosti slušné. A když po 200 km dojde zásoba elektřiny v akumulátorech, přijde ke slovu (a teď pozor…) za přední nápravou uložená naftová turbína!

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Náhled do struktury pohonné soustavy prototypu Cambiano s naftovou turbínou v úloze generátoru elektrické energie
 

Ta ve voze Pininfarina Cambiano sehrává výhradně roli generátoru elektrické energie. V této souvislosti je třeba připomenout předloni představenou a v zásadě velmi podobně pojatou studii Jaguar X-C75. Zdá se, že v poslání průběžně dobíjet akumulátory by spalovací turbíny různých druhů mohly, hlavně díky své vysoké účinnosti v omezeném spektru provozních režimů, po desítkách let pokusů konečně najít cestu pod kapoty automobilů…
 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Pininfarina Cambiano
  2. Fotogalerie
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků