Pininfarina Cambiano: luxus pro čtyři představen (26x foto)

Do éteru unikla bohatá sestava snímků nejnovější studie z dílen ateliéru Pininfarina.
Seznam kapitol
  1. Pininfarina Cambiano
  2. Fotogalerie

Společnost Pininfarina patří k ohroženému druhu samostatných karosáren, jimž v dnešní složité době, kdy si auta kreslí automobilky doma na koleni, nepomůže ani jejich legendární minulost. Přesto se drží! Před dvěmi roky představila na autosalonu v Ženevě pozoruhodnou studii Alfa Romeo 2uettottanta a letos se vrací na místo činu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pininfarina Cambiano: hvězda pro letošní Ženevu 

Již za několik dní na autosalonu ve Švýcarsku zazáří zcela nový koncept Pininfarina Cambiano. Teprve před několika hodinami unikla rozsáhlá fotogalerie k této důležité novince, k níž se jako první dostali pánové z italského magazínu Quattroruote. A z nových snímků a dalších zákulisních a oficiálně zatím nepotvrzených informací již víme prakticky vše důležité.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Cambiano na čerstvých snímcích z Itálie

Exteriéru studie Pininfarina Cambiano dominuji elegantní linie, přední svítilny složené z LED a prosklená střecha. Interiér disponuje čtveřicí samostatných, kůží čalouněných sedadel a efektně vyhlížejícími dřevěnými podlahami. Chybět nemohou moderní informační a zábavní palubní soustavy a příslušné monitory a dotykové obrazovky.

Zajímavosti | Tajné | Design | Premiéry

Pininfarina Cambiano: známe již tří snímky nové studie

Přesto ani křivkám útrob studie Cambiano nelze upřít značnou dávku jednoduchosti, originality a konzistence. Nemohu si pomoci, ale Pininfarina Cambiano mi svým vzhledem o svých tvůrcích vypovídá zhruba toto: „Hele, děláme to fakt dlouho, jsme v tom nejlepší a víme o tom, do žádných samoúčelných extrémů se pouštět nepotřebujeme“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pininfarina Cambiano na své palubě uveze v plném komfortu čtyřčlennou posádku

Podobně promyšlené jsou u Cambiana i jeho mechanické skupiny. Struktura karoserie je vyrobena z hliníkových slitin, přičemž k její střední části jsou připevněny pomocné rámy nesoucí prvky obou náprav (vzadu navíc také li-ionové akumulátory a palivovou nádrž na naftu). O pohon vozu se postarají celkem čtyři elektromotory s trvalým výkonem 82 koní (60 kW), které jsou schopny krátkodobě vyvinout kombinovaný výkon až 204 koní (150 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Podlahy jsou ze dřeva a palubní deska nese výhradnbě digitální ukazatele 

Díky tomu by měl model Pininfarina Cambiano s pohotovostní hmotností 1 700 kg dosáhnout nejvyšší rychlosti 275 km/h a z klidu na 100 km/h zrychlit za 4,2 s, což jsou na elektromobil hodnoty dosti slušné. A když po 200 km dojde zásoba elektřiny v akumulátorech, přijde ke slovu (a teď pozor…) za přední nápravou uložená naftová turbína!

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Náhled do struktury pohonné soustavy prototypu Cambiano s naftovou turbínou v úloze generátoru elektrické energie
 

Ta ve voze Pininfarina Cambiano sehrává výhradně roli generátoru elektrické energie. V této souvislosti je třeba připomenout předloni představenou a v zásadě velmi podobně pojatou studii Jaguar X-C75. Zdá se, že v poslání průběžně dobíjet akumulátory by spalovací turbíny různých druhů mohly, hlavně díky své vysoké účinnosti v omezeném spektru provozních režimů, po desítkách let pokusů konečně najít cestu pod kapoty automobilů…
 

Následující kapitola
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků