Pininfarina B0: malý silák jde do výroby

Pininfarina vyvinul ve spolupráci s firmou Bolloré „čistý“ kompaktní vůz, jehož sériová výroba začne již brzy.

Slavné italské studio Pininfarina, které se jen nedávno muselo vyrovnat s úmrtím svého výkonného ředitele, se i navzdory této tragické událostí vydává vstříc novým projektům alternativních vozidel. Jedním z nich je i nový kompaktní vůz s názvem B0, který představuje alternativu pro ty, kteří hledají ekologický vůz do města s nízkými provozními náklady a zároveň i solidním vzhledem. Mnoho podobných vozidel je totiž již předem odsouzeno k neúspěchu a to právě kvůli nezdařilému designu. U tohoto modelu to má být jinak a zárukou vyváženého, a zároveň atraktivního vzhledu má být právě logo Pininfariny.

Na první pohled se sice může zdát, že Pininfarina B0 je pouze dalším z mnoha ekologických konceptů, ovšem není tomu tak. Tento model totiž můžeme vidět v Paříži již ve své finální podobě, v jaké začne koncem příštího roku scházet z výrobních linek. Model B0 má být přitom prvním hromadně vyráběným a prodávaným elektromobilem, co mu má kromě zmiňovaných vzhledových a charakteristických vlastností zabezpečit i cenově dostupné a poměrně lehko vyměnitelné baterie. A co tedy můžeme od tohoto čtyřmístního kompaktu očekávat po stránce výkonu?

Elektromotor nabízející výkon 45 kW je napájen z vícerých baterii typu LMP, které jsou nabíjeny jednoduše zapojením kabelu do elektrické sítě. Dojezd na jedno plné nabití je podle údajů výrobce až 245 km, přičemž vůz dosahuje maximální rychlosti 120 km/h. Jak už bylo zmíněno v úvodu, na vývoji a výrobě pohonného ústrojí se ve velké míře podílela francouzská společnost Bolloré. Sluší ještě dodat, že při podvozku, ani pod kapotou již žádný jiný motor nenajdete a tak je logické, že vůz produkuje nulové emise uhlíkových plynů.

I navzdory tomu, že údaje o cenách zatím vůbec nepoznáme, troufáme si říct, že podobná auta mají z hlediska prodejů a využití dostatečně velký potenciál. Vždyť ujet autem přes 200 km bez jediné kapky benzínu nebo nafty, o tom si dnes můžeme nechat jen zdát...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Pininfarina B0
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

dnes | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků