Piech opět popichuje; prý je schopen zčtyřnásobit prodeje Alfy Romeo

Slovní přestřelka mezi leadery automobilových koncernů Fiat a Volkswagen na téma Alfa Romeo pokračuje. Šéfové Volkswagenu Martin Winterkorn a Ferdinand Piech ji odstartovali svojí smělou řečnickou nabídkou na odkoupení značky Alfa Romeo. „Je to krásná značka, ale jsou zde kvalitativní problémy, například s motory nebo závěsy kol,“ řekl před časem Winterkorn. „Jsem si jist, že bychom z ní zase krásnou značku udělali.“ Alfě se sice po finanční stránce stále příliš dobře nevede, nicméně Italové ji stále považují za svůj poklad. Sergio Marchionne, hlava Fiatu, se nechal již před časem slyšet, že Alfa Romeo „není k mání ani za tuny peněz“, a doporučil Piechovi, aby se „postaral spíše o svůj strádající Seat než začne pomýšlet na Alfu“.

Marchionne před několika dny na konferenci JD Power v USA prohlásil: „Dokud budu prezidentem Fiatu a Chrysleru, pan Piech Alfu nedostane.“ V rozhovoru pro magazín Forbes na druhou stranu přiznal: „Nejsem si jist, jestli nám kdy Alfa Romeo vůbec bude vydělávat skutečné peníze,“ neboť si zřejmě uvědomil, že se za dobu jeho sedmileté vlády Alfa nikdy nedostala do černých čísel. Ferdinand Piech v Ženevě uvedl, že v případě převodu značky Alfa Romeo je Volkswagen během pěti let schopen zvýšit její roční produkci na hranici 400 000 automobilů. Pro srovnání, během loňského roku Alfa Romeo vyexpedovala jen 112 000 vozů, což zatím na slibovanou ofenzívu v evropském segmentu „prémiovek“ nevypadá. Sergio Marchionne zůstává zatím ve svém názoru pevný, přičemž mu Ferdinand Piech vzkazuje, že „Volkswagen má čas…“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo působivé vozy stavět umí, ještě je tak umět prodávat...
 


 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Passat 1.8
Rok výroby: 2002
Stav: 176 845 km
Cena: 40 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků