PGO Hemera: retro z Francie detailně

Po dlouhé době je zde skutečně nový model francouzské automobilky. Je čas podívat se mu důkladně na zoubek.

Poprvé jsme vás o typu Hemera informovali na tomto místě, a sice v souvislosti s jeho premiérou na letošním pařížském autosalonu. Nyní malosériový francouzský výrobce PGO zveřejnil sérii oficiálních snímků. Podobně jako je tomu i u ostatních modelů PGO, také Hemera je lehkým sportovním vozem, ovšem tentokrát s karosérií vzniklou křížením kupé a kombíku.

Připomeňme, že Hemera je po deseti letech první skutečně novou konstrukcí od PGO. O její pohone se stará dvoulitrový čtyřválec Peugeot, který dává výkon 140 koní. Uložen je před zadní nápravou a kola zadní nápravy pohání přes pětistupňovou převodovku s manuálním řazením. Konstrukce vozu spočívá na trubkovém rámu, na němž jsou uchyceny povrchové karosářské díly vyrobené z kompozitních materiálů. Všechna kola jsou zavěšena na modifikovaných vzpěrách McPherson, doplněných spodními trojúhelníkovými rameny a příčnými zkrutnými tyčemi.

Konstrukce vozu je zárukou lehké stavby, díky níž vůz s relativně slabým motorem zrychlí z 0 na 100 km/h za méně než 5 sekudn a dosáhne rychlosti 200 km/h. Pohotovostní hmotnost vozu je 980 kg a první vozy se k zákazníkům dostanou na počátku příštího roku.

Francouzská automobilka PGO vyrábí již dvě desetiletí. Zalložena byla dvěma automobilovými nadšenci, jejichž iniciály se odrazily ve jméně společnosti. Před deseti lety značka představila model Speedster II. V roce 2005 byl modifikován modernější karosérií a pojmenován Cevennes. Vozy PGO jsou ušlechtilým koktejlem klasických tvarů a moderních technologií.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
PGO Hemera

 

Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 207 1.36
Rok výroby: 2008
Stav: 124 552 km
Cena: 75 000 Kč
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 170 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků