PGO Hemera: francouzský kompaktní sporťák

V záplavě konceptů, nahlášených na letošní pařížský automobil, se naštěstí objeví i kreace místních, francouzských značek. Svojí troškou do mlýna přispěje i malosériový producent PGO, který právě uvolnil první snímek své studie nazvané Hemera. Její linie naznačují, že se bude jednat o kompaktní dvoumístné kupé s patrnými rysy kombíku. Půjde jistě o zpestření současné nabídky značky PGO, která sestává z velmi retrospektivně tvarovaných vozů Speedster II a Cevennes. Navíc je možné, že značku zviditelní doma, ale možná i na zahraničních trzích. Stávající informace o modelu Hemera jsou minimální.

Francouzská automobilka PGO vyrábí již dvě desetiletí. Založena byla dvěma automobilovými nadšenci, jejichž iniciály se odrazily ve jméně společnosti. Před deseti lety značka představila model Speedster II. V roce 2005 byl modifikován modernější karosérií a pojmenován Cevennes. Model Hemera tak bude prvním skutečně novým modlem PGO za poslední desetiletí, ačkoli není jasné, jestli opět nespočine na dosavadních platformách. Předpokládá se ovšem, že se o jeho pohon bude starat stávající čtyřválec s objemem 1,6 l a výkonem 150 koní, jenž pracuje na stlačený zemní plyn.

Klepněte pro větší obrázek
PGO Hemera

 

Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mini One 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 127 642 km
Cena: 75 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků