Peugeot začal v ČR prodávat elektrickou dodávku Partner Electric

Zatím nepříliš široká nabídka bezemisních rozvážkových aut na tuzemském trhu se rozrostla o elektrifikovanou verzi populárního Peugeotu Partner.
Seznam kapitol
  1. Peugeot Partner Electric
  2. Fotogalerie

O užitkových automobilech na AutoRevue.cz pravidelně nepíšeme. Leda by byly něčím zajímavé – například tím, že jezdí na elektřinu. Nejnovějším přírůstkem na českém trhu bezemisních dodávek je Peugeot Partner Electric. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sklopné přední sedadlo umožňuje přepravu nákladu i v prostoru kabiny

Slovem „bezemisní“ se pochopitelně myslí nulové výfukové emise v místě provozu. Celkové emise závisí na zdroji elektrické energie používané k nabíjení baterie. Ta má v případě Peugeotu Partner Electric kapacitu 22,5 kWh a napájí synchronní elektrický motor. Výkon 67 koní v 4000-9200 ot./min. a točivý moment 200 Nm v 0-1500 ot./min. stačí malé dodávce ke zrychlení 0-100 km/h za 18,7 s. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 110 km/h.

O skutečném potenciálu elektromotoru ale vypovídá spíš pružné zrychlení. Z 30 na 60 km/h se prázdný Peugeot Partner Electric rozjede za 4,0 s, z 60 na 90 km/h mu to trvá 7,8 s. 

Provozovatele elektrické dodávky však bude nejvíc zajímat dojezd. Podle nového evropského jízdního cyklu činí 170 km, v praxi to pochopitelně bude výrazně méně.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
S rychlonabíječkou lze nabít baterii na 50 % maxima za 20 minut; plné nabití z běžné rozvodné sítě ale trvá 8,5 h

Všechny výše uvedené údaje platí pro verzi s krátkým rozvorem. V nabídce bude i prodloužená varianta s mírně horšími dynamickými vlastnostmi, ale větším nákladovým prostorem. Ten činí až 3,7 m3 u krátké a 4,1 m3 u dlouhé verze. Užitečné zatížení se v závislosti na zvolené délce a provedení vnitřního prostoru pohybuje od 552 do 695 kg.

Peugeot tvrdí, že 70 procent malých dodávek najede denně méně než 100 km, na což by měla kapacita baterie bohatě stačit. Provozní náklady automobilka vyčíslila na 0,9 až dvě eura (24,6 až 54,7 Kč) na 100 km. A náklady pořizovací?

Peugeot Partner Electric v kratší variantě Furgon L1 vyjde na 684 600 Kč, varianta Furgon L2 s prodlouženým rozvorem stojí 714 600 Kč.

Následující kapitola
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 162 415 km
Cena: 110 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 139 809 km
Cena: 149 000 Kč
Peugeot 207 1.36
Rok výroby: 2008
Stav: 124 552 km
Cena: 75 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

23.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 3 příspěvky
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků