Peugeot začal v ČR prodávat elektrickou dodávku Partner Electric

Zatím nepříliš široká nabídka bezemisních rozvážkových aut na tuzemském trhu se rozrostla o elektrifikovanou verzi populárního Peugeotu Partner.
Seznam kapitol
  1. Peugeot Partner Electric
  2. Fotogalerie

O užitkových automobilech na AutoRevue.cz pravidelně nepíšeme. Leda by byly něčím zajímavé – například tím, že jezdí na elektřinu. Nejnovějším přírůstkem na českém trhu bezemisních dodávek je Peugeot Partner Electric. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sklopné přední sedadlo umožňuje přepravu nákladu i v prostoru kabiny

Slovem „bezemisní“ se pochopitelně myslí nulové výfukové emise v místě provozu. Celkové emise závisí na zdroji elektrické energie používané k nabíjení baterie. Ta má v případě Peugeotu Partner Electric kapacitu 22,5 kWh a napájí synchronní elektrický motor. Výkon 67 koní v 4000-9200 ot./min. a točivý moment 200 Nm v 0-1500 ot./min. stačí malé dodávce ke zrychlení 0-100 km/h za 18,7 s. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 110 km/h.

O skutečném potenciálu elektromotoru ale vypovídá spíš pružné zrychlení. Z 30 na 60 km/h se prázdný Peugeot Partner Electric rozjede za 4,0 s, z 60 na 90 km/h mu to trvá 7,8 s. 

Provozovatele elektrické dodávky však bude nejvíc zajímat dojezd. Podle nového evropského jízdního cyklu činí 170 km, v praxi to pochopitelně bude výrazně méně.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
S rychlonabíječkou lze nabít baterii na 50 % maxima za 20 minut; plné nabití z běžné rozvodné sítě ale trvá 8,5 h

Všechny výše uvedené údaje platí pro verzi s krátkým rozvorem. V nabídce bude i prodloužená varianta s mírně horšími dynamickými vlastnostmi, ale větším nákladovým prostorem. Ten činí až 3,7 m3 u krátké a 4,1 m3 u dlouhé verze. Užitečné zatížení se v závislosti na zvolené délce a provedení vnitřního prostoru pohybuje od 552 do 695 kg.

Peugeot tvrdí, že 70 procent malých dodávek najede denně méně než 100 km, na což by měla kapacita baterie bohatě stačit. Provozní náklady automobilka vyčíslila na 0,9 až dvě eura (24,6 až 54,7 Kč) na 100 km. A náklady pořizovací?

Peugeot Partner Electric v kratší variantě Furgon L1 vyjde na 684 600 Kč, varianta Furgon L2 s prodlouženým rozvorem stojí 714 600 Kč.

Následující kapitola
Peugeot 3008 1.598
Rok výroby: 2010
Stav: 221 092 km
Cena: 100 000 Kč
Peugeot 508 1.997
Rok výroby: 2014
Stav: 153 982 km
Cena: 270 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 162 415 km
Cena: 115 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků