Peugeot v Ženevě: nahradí nová 208 nepříliš úspěšnou 207?

Peugeot žil v Ženevě jediným modelem, nová 208 zažila na autosalonu svoji světovou premiéru. Dominovala pavilonu francouzské automobilky a vyvolávala otázky: Obstojí? Stane se znovu lídrem v segmentu B?

První dvě její předchůdkyně slavily úspěch – „dvě stě pětky“ se prodalo 5 278 000 kusů, „dvě stě šestka“ byla ještě oblíbenější, zakoupilo si ji 7 655 000 lidí - zato „dvě stě sedmička“ neuspěla, prodalo se jí 2 277 000 kusů.   

Nový model 208 má vrátit Peugeot opět na výšiny, v automobilce plánují, že jen v Evropě prodají ročně 500 000 těchto vozů.

Marion Davidová, produktová šéfka Peugeotu, zmínila v rozhovoru pro AutoRevue důvody, proč si myslí, že se to povede.

Klepněte pro větší obrázek
Marion Davidová si je úspěchem nové 208 jistá.

„V tom projektu jsem byla zapojena od počátku. Nejprve nás bylo deset lidí, později třicet. A od počátku jsme měli velmi ambiciózní cíl. Opět se vrátit s naším vozem na špici v B segmentu.

Rozhodli jsme se, že stvoříme auto, které bude menší, než byla 207, a také mnohem lehčí, ekonomičtější, stylovější.

Chtěli jsme, aby to auto působilo hodně silně. Aby to byla láska na první pohled. Aby se na něj člověk podíval a hned si řekl, to auto chci.

Nechtěli jsem navazovat na minulost, ale nějaké stopy z předcházejících modelů na nové 208 samozřejmě jsou. Ale to auto je zcela nové, to musím zdůraznit.

Co se týká zákazníků, chceme, aby si to auto znovu oblíbily ženy. Model 207, jak se ukázalo, pro ně byl příliš velký, těžký a drahý. Odešly proto k jiným značkám.

U nové 208 si budou moci vybrat z deseti motorů. Ve Francii bude jistě vést model s dieselovou čtrnáctistovkou, v Evropě podle mého názoru zabodují nové benzinové tříválce.

Myslíme si, že si tohle auto budou kupovat hlavně mladí lidí, začínající řidiči, ale i páry. Určitě bude úspěšné. Má totiž co nabídnout, má hodně trumfů. Zcela jsem předělali místo řidiče. Jsou v něm také nové prvky, třeba dotykový displej. I když je vůz menší, než byl jeho předchůdce, tak vnitřní prostor má větší.

Konkurence? Tak jistě Volkswagen Polo.

Co se týká ceny, bude na úrovni Fordu Fiesta nebo Volkswagenu Polo. Korejská auta jsou jinde, to není naše konkurence. Opravdu ne.“

Video | Premiéry | Peugeot

Prohlédněte si nový Peugeot 208 v pohybu

 

Foto E15 Anna Vacková (2x) 

 

Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 162 415 km
Cena: 110 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 139 809 km
Cena: 144 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků