Peugeot už začal přijímat objednávky na iOn, s ročním předstihem

I navzdory tomu, že do uvedení elektromobilo iOn se znakem Peugeotu zbývá ještě zhruba jeden rok, britští prodejci již začali přijímat předběžné objednávky. Tomuto faktu navíc pomáhá i rozmáhající se reklamní kampaň, která je zřejmě příčinou, proč přijímaní objednávek umožnili dealeři již teď.

Připomeňme, že Peugeot iOn, stejně jako nedávno odhalený Citroen C-Zero, jsou modely vycházející z Mitsubishi i-MiEV, který je vyhrazen čistě pro asijské trhy. Čtyřmístný, 3,48 metrů dlouhý kompaktní model bude poháněn elektromotorem s výkonem 64 koní, dosáhne maximální rychlosti 130 km/h a na plné nabití zvládne ujet zhruba 120 km, což pro nenáročného motoristu může být i celkem postačující.
Zajímavá má přitom být pořizovací i cena. Jelikož se k této otázce Peugeot zatím nevyjádřil, vycházet můžeme pouze z ceny japonského Mitsubishi i-MiEV, na jehož pořízení je potřebných až 51 300 dolarů (zhruba 900 000 Kč). To je skoro dvakrát tolik, kolik zaplatíte třeba za hybridní Toyotu Prius, takže zajímavá cena to sice je, ale asi trochu jiným způsobem, než by si Peugeot přál. Výrobce tedy s cenou pro Evropu bude muset něco udělat, v dnešních podmínkách a za výše uvedenou sumu by byl tento moderní ekoauotomobil neprodejný i v očích pravověrných eko-fanoušků...
Klepněte pro větší obrázek 
Peugeot iOn
Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 207 1.36
Rok výroby: 2008
Stav: 124 552 km
Cena: 75 000 Kč
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 170 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 8 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků