Peugeot uvažuje o návratu do Le Mans, musí se však změnit pravidla

Peugeot uvažuje o návratu do Le Mans, musí se však změnit pravidla

Francouzská značka by ráda opět jezdila seriál vytrvalostních závodů i slavnou čtyřiadvacetihodinovku, musí se však přijmout nová pravidla-

Peugeot odešel z kategorie prototypů LPM1 šampionátu WEC (World Endurance Championship) v roce 2012 kvůli nedostatku financí. V této době se skupina PSA pohybovala na hranici bankrotu a nákladný vývoj závodních placek pod křídly Peugeot Sport byl první na řadě při škrtech. Francouzský výrobce se v 21. století ve vytrvalostních závodech angažoval pět let, přičemž v roce 2009 zvítězil ve slavném závodě 24 hodin Le Mans. Následující dva roky získal prestižní titul Intercontinental Le Mans Cup.

Šéf Peugeotu Jean-Philippe Imparato na ženevském autosalonu informoval zástupce tisku o tom, že koncern PSA je nyní v takové pozici, že by se mohl vrátit do světa motorsportu. Ovšem pouze v případě, že se sníží celkové náklady.

„Vždy jsme tvrdili, že se Peugeot vrátí na scénu, pokud budou splněny tři podmínky – dostat automobilku do černých čísel, vyhrát dakarskou rallye a snížit roční náklady na závodění na 200 milionů eur za rok. První dvě jsou již splněny, ta třetí ještě ne. Momentálně vyhodnocujeme možnosti a s napětím očekáváme, jak se k problematice postaví FIA, která musí změnit pravidla tak, aby závodění tolik nezatěžovalo rozpočet,“ uvedl Imparato.

Poté, co loni šampionát opustilo Audi, rovněž kvůli vysokým nákladům a kauze Dieselgate, zůstaly v kategorii prototypů LMP1 pouze dva tovární týmy - Porsche a Toyota. Organizátoři se vyjádřili v tom smyslu, že aby byl šampionát udržitelný, je zapotřebí minimálně třech továrních týmů. Proto velmi intenzivně tlačí na zástupce FIA, kteří mohou svými opatřeními otevřít dveře dalším týmům, a to nejen Peugeotu.

Potenciální změny pravidel počítají s úpravou aerodynamických pravidel, třebaže používání hybridních pohonných jednotek se zdá být nutností. Rozhodnutí by mělo padnout příští rok.

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, od roku 2021 patřící do skupiny Stellantis.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Doporučujeme

Články odjinud