Francouzská značka by ráda opět jezdila seriál vytrvalostních závodů i slavnou čtyřiadvacetihodinovku, musí se však přijmout nová pravidla-
Peugeot odešel z kategorie prototypů LPM1 šampionátu WEC (World Endurance Championship) v roce 2012 kvůli nedostatku financí. V této době se skupina PSA pohybovala na hranici bankrotu a nákladný vývoj závodních placek pod křídly Peugeot Sport byl první na řadě při škrtech. Francouzský výrobce se v 21. století ve vytrvalostních závodech angažoval pět let, přičemž v roce 2009 zvítězil ve slavném závodě 24 hodin Le Mans. Následující dva roky získal prestižní titul Intercontinental Le Mans Cup.
Šéf Peugeotu Jean-Philippe Imparato na ženevském autosalonu informoval zástupce tisku o tom, že koncern PSA je nyní v takové pozici, že by se mohl vrátit do světa motorsportu. Ovšem pouze v případě, že se sníží celkové náklady.
„Vždy jsme tvrdili, že se Peugeot vrátí na scénu, pokud budou splněny tři podmínky – dostat automobilku do černých čísel, vyhrát dakarskou rallye a snížit roční náklady na závodění na 200 milionů eur za rok. První dvě jsou již splněny, ta třetí ještě ne. Momentálně vyhodnocujeme možnosti a s napětím očekáváme, jak se k problematice postaví FIA, která musí změnit pravidla tak, aby závodění tolik nezatěžovalo rozpočet,“ uvedl Imparato.
Poté, co loni šampionát opustilo Audi, rovněž kvůli vysokým nákladům a kauze Dieselgate, zůstaly v kategorii prototypů LMP1 pouze dva tovární týmy - Porsche a Toyota. Organizátoři se vyjádřili v tom smyslu, že aby byl šampionát udržitelný, je zapotřebí minimálně třech továrních týmů. Proto velmi intenzivně tlačí na zástupce FIA, kteří mohou svými opatřeními otevřít dveře dalším týmům, a to nejen Peugeotu.
Potenciální změny pravidel počítají s úpravou aerodynamických pravidel, třebaže používání hybridních pohonných jednotek se zdá být nutností. Rozhodnutí by mělo padnout příští rok.