Peugeot SR1: nová éra Peugeotu začíná

Peugeotu označuje rok 2010 jako zlomový a teď už víme proč. Automobilka přichází s novým logem, sloganem ale i studií SR1.

Podle dřívějších prohlášení Peugeotu se máme pro letošek na co těšit. A zdá se, že francouzská automobilka si chce svá předsevzetí do nového roku splnit co nejdříve. Mezi první změny patří inovované logo zahrnující nejen nový typ písma, ale zejména výraznější linie neodmyslitelného stříbrného lva. Novinkou je i samotný slogan, o který se automobilka ve svém budoucím tažení hodlá ve velkém opírat, v nejbližších letech se totiž výrobce rozhodl více propojit emoce s důrazem na estetiku a dynamický design odkazující na pohyb a tak i právě proto se v následujících několika letech budeme setkávat s filosofií a sloganem Motion-Emotion.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nezůstane ale jen u slov a malůvek. Tou třetí, největší změnou, která má podtrhovat nové smýšlení firmy, je nové pojetí designu. A právě na něj chce automobilka poukázat svou novou studií s označením SR1. Znázorňuje dynamicky laděný roadster s uspořádáním interiéru 2+1, z jehož designu plánuje Peugeot v následujících letech čerpat inspiraci. Představí se sice až na ženevském autosalonu, avšak první pohled na svůj vůz nám firma nabídla již teď.

Určitě nebudeme jediní, koho bude zajímat, jaký vývoj nasadí automobilka u svých typických „tlam“, které se model od modelu znatelně zvětšovaly, což řadu zákazníků určitě odradilo. Podle zobrazeného konceptu má už automobilka nasadit trochu jiný styl, takže zvětšujících se tlam se zřejmě už nemusíme obávat. Překvapivější je ovšem prohlášení hlavního návrháře Peugeotu, že z uvedeného konceptu hodlají čerpat téměř u všech modelů a právě proto přikládají SR1 takovouu důležitost. Sporťák spadající do třídy Grand Tourismo nám tedy odhaluje nový designový jazyk značky. A asi málokdo řekne, že je ošklivý...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  

Celá studie ovšem není pouze o vzhledu, svou budoucnost nám chce automobilka předestřít i skrze použitý systém pohonu. Uvnitř totiž bije hybridní systém HYbrid4 kombinující 1,6 litrový přeplňovaný čtyřválec s výkonem kolem 200 koní s vzadu umístěným elektromotorem disponujícím výkonem 95 koní. Pracovat přitom můžou obě jednotky najednou a touto kombinací dokáže vůz disponovat dostatečně vysokým výkonem a sílou i pro opravdu dynamičtější jízdu.

V úsporném režimu, kdy na sebe větší část práce přebere elektromotor, však nepřesáhne kombinována spotřeba hranici 4,9 l/100 km. Připomeňme, že tento hybridní systém (kombinující ovšem méně výkonnější agregáty) má být k sériovým modelům k mání již od příštího roku, přičemž prvním nositelem systému HYbrid4 se má stát crossover 3008.

Peugeot SR1 v sobě dále ukrývá systém ovladatelné zadní nápravy, což značně zlepšuje jízdní a manévrovací schopnosti vozu. Technickou vyspělost tedy představenému vozu určitě upřít nemůžeme a i když ještě stále neznáme všechny technické specifikace, odhadujeme, že tento koncept se rozhodně nebude mít za co stydět. Snad to bude platit i o sériových modelech, které bude automobilka v budoucnu vyrábět...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  
Peugeot SR1 Concept
Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 207 1.36
Rok výroby: 2008
Stav: 124 552 km
Cena: 75 000 Kč
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 170 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků