Peugeot slaví 30. výročí modelu 205 GTi samosvorem pro 208 GTi

V Goodwoodu se bude u Peugeotu slavit 30. výročí modelu 205 GTi, a to prostřednictvím ostré verze současného hatchbacku 208 GTi. Ten dostal sportovnější podvozek a na přední nápravu samosvorný diferenciál Torsen. Po Goodwoodu bude k vidění také na autosalonu v Paříži. Přiostřená 208 nese klasický název 208 GTi 30th.

Novinka v motorovém prostoru nabídne kromě schopnosti vyrovnat se s limity normy Euro 6 také vyšší základní parametry. Výkon činí 153 kW (208 k), točivý moment dosahuje na 300 Nm. Stávající provedení disponuje výkonem 147 kW (200 k) a točivým momentem 275 Nm. Na motor navazuje šestistupňová manuální převodovka a samosvorný diferenciál Torsen. Obojí daroval Peugeot RCZ R.

Testy | Sportovní auta | Fascinace | Peugeot | Design

Test Peugeot 208 GTi – Zdařilá změna identity

Sprint na stovku proběhne za 6,5 s, 1000 m s pevným startem zvládne upravená 208 GTi za 26,5 s. Auto stojí na osmnáctipalcových kolech s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport 205/40 ZR 18. Podvozek byl snížen o jeden centimetr, rozchod kol nabral 22 mm vpředu a 16 mm vzadu. Brzdy dodala společnost Brembo.

Testy | Kupé | Peugeot

Test Peugeot RCZ R: Zběsilost v srdci

Design automobilu s dvoubarevnou karoserií navazuje na koncept 308 R. Tisková zpráva pak jen tak mimochodem zmiňuje, že jde o limitovanou edici, nicméně se již neuvádí, kolik kusů je v plánu. Do prodeje se vůz dostane v listopadu.

Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 207 1.36
Rok výroby: 2008
Stav: 124 552 km
Cena: 75 000 Kč
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 170 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků