Peugeot slaví 30. výročí modelu 205 GTi samosvorem pro 208 GTi

V Goodwoodu se bude u Peugeotu slavit 30. výročí modelu 205 GTi, a to prostřednictvím ostré verze současného hatchbacku 208 GTi. Ten dostal sportovnější podvozek a na přední nápravu samosvorný diferenciál Torsen. Po Goodwoodu bude k vidění také na autosalonu v Paříži. Přiostřená 208 nese klasický název 208 GTi 30th.

Novinka v motorovém prostoru nabídne kromě schopnosti vyrovnat se s limity normy Euro 6 také vyšší základní parametry. Výkon činí 153 kW (208 k), točivý moment dosahuje na 300 Nm. Stávající provedení disponuje výkonem 147 kW (200 k) a točivým momentem 275 Nm. Na motor navazuje šestistupňová manuální převodovka a samosvorný diferenciál Torsen. Obojí daroval Peugeot RCZ R.

Testy | Design | Sportovní auta | Fascinace | Peugeot

Test Peugeot 208 GTi – Zdařilá změna identity

Sprint na stovku proběhne za 6,5 s, 1000 m s pevným startem zvládne upravená 208 GTi za 26,5 s. Auto stojí na osmnáctipalcových kolech s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport 205/40 ZR 18. Podvozek byl snížen o jeden centimetr, rozchod kol nabral 22 mm vpředu a 16 mm vzadu. Brzdy dodala společnost Brembo.

Testy | Kupé | Peugeot

Test Peugeot RCZ R: Zběsilost v srdci

Design automobilu s dvoubarevnou karoserií navazuje na koncept 308 R. Tisková zpráva pak jen tak mimochodem zmiňuje, že jde o limitovanou edici, nicméně se již neuvádí, kolik kusů je v plánu. Do prodeje se vůz dostane v listopadu.

Peugeot 508 1.997
Rok výroby: 2012
Stav: 122 512 km
Cena: 220 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 102 964 km
Cena: 164 000 Kč
Peugeot 407 1.997
Rok výroby: 2005
Stav: 329 556 km
Cena: 44 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků