Peugeot se loučí s označením GTI, třídu hot-hatch zřejmě opustí

Ačkoliv je zkratka GTI spojována především s ostrými hatchbacky od Volkswagenu, netřeba zapomínat na některé až ikonické vozy s tímto magickým označením, které produkoval francouzský Peugeot. Model 205 GTI byl ve své době respektovaným sportovním náčiním a i dnes je vcelku ceněnou raritou. Zapomenout ale nesmíme i na další řadu modelů jako třeba 106 nebo 305, které si značnou popularitu získaly především na britských ostrovech.

S klidným svědomím se ale dá říci, že třídu ostrých hatchbacků, označovaných jako hot-hatch, posunul tento výrobce na kraj svého zájmu. Nyní dokonce oficiálně prohlásil, že model 207 bude posledním, který toto označení ponese. Místo ostře laděných modelů se automobilka hodlá více soustředit na oblíbené CC a třídu, do které letos seslala svůj sportovní model RCZ, aby ohrozil Audi TT, jakožto svého nepřítele s tuhými kořeny. Sportovní divize automobilky taktéž investuje více financí do profesionálních závodů Le Mans a Intercontinental Rally Challenge.
Klepněte pro větší obrázek 
Peugeot 205 GTI, legenda minulých dekád
Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 207 1.36
Rok výroby: 2008
Stav: 124 552 km
Cena: 75 000 Kč
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 170 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků