Peugeot RCZ: sporťák z Francie detailně

V předpremiéře automobilka Peugeot představila podrobnosti o svém novém modelu RCZ. Čekejte stovky koní i hybridní pohon.

Jedná se o kompaktní sportovní automobil zjevně inspirovaný liniemi Audi TT a Peugeot si během posledních týdnů vyzkoušel dnes módní postupné troušení dílčích informací a snímků. My jsme vás o přípravě této novinky informovali třeba na tomto místě. Nyní byl Peugeot RCZ v podstatě odtajněn a my vám nabízíme spoustu fotografií a informací.

Jedinečnost tohoto modelu v rámci nabídky značky Peugeot potvrzuje skutečnost, že u něj vůbec poprvé upustili od tradičního trojčíselného značení s nulou uprostřed. Na výšku typ RCZ měří jen 1 360 mm, vyznačuje se dynamicky vyhlížející karosérií a vnitřním prostorem charakterizovaným formulí 2+2.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod přední kapotou se zprvu alternativně objeví trojice čtyřválcových motorů. Nabídka se bude opírat o moderní přeplňovanou šestnáctistovku THP vyvinutou ve spolupráci s BMW, jež bude pro RCZ dodávána ve dvou výkonových stupních. V základním provedení bude dosahovat výkonu 157 koní (116 kW) a točivého momentu 240 Nm, v tom silnějším pak vykazuje přes 200 koní (149 kW) a 255 Nm a Peugeot RCZ s ním zrychlí z klidu na 100 km/h za 7,6 s. Mezi těmito jednotkami pak stane vznětový motor 2,0 HDi FAP naladěný na 163 koní (122 kW), jehož točivý moment vrcholí hodnotou 340 Nm při 2 000 ot./min. K motorům se budou dodávat výhradně šestistupňové rychlostní skříně s manuálním, nebo automatickým řazením, pro diesel bude paradoxně k mání jen „manuál“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 
Lité ráfky mohou mít průměr 18, nebo 19 palců. Přední kola jsou zavěšena na modifikovaných vzpěrách McPherson, ta zadní pak na konvenčních klikách spojených torzně poddajnou příčkou. K aktivní bezpečnosti přispějí nejen výkoné brzdy, ale též elektronické systémy ESP a DSC (Dnymamic Stability Control). Peugeot tímto modelem míří opravdu dosti vysoko a slibuje použití jen těch nejkvalitnějších materiálů včetně kůže Nappa. Cestující se mohou těšit také na multimediální soustavu Peugeot Conect 3D či audioaparaturu JBL. Peugeot RCZ by se na showroomech měl objevit během příštího léta.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ve své frankfurtské expozici Peugeot představí rovněž dvě novinky s hybridním pohonem, přičemž půjde o modely 3008 HYbrid4 a RCZ HYbrid4, o němž jsme dosud hovořili. Zajímavostí této soustavy je použití vznětového motoru, s nimiž mají u PSA bohaté zkušenosti, a to rovněž při zavádění filtrů pevných částic. Pohonná soustava umožňuje nezávislé přepínání mezi jednotlivými motory v závislosti na aktuálních provozních podmínkách, přičemž pracovat mohou i souběžně. Peugeot slibuje relativní pokles spotřeby o 35 % a emisí CO2 pod hranici 100 g/km, ve hře je rovněž pohon všech kol s elektromotory na zadní nápravě, jež pochopitelně nevyžadují žádné těžké a složité mechanické převody.

Zatímco se s vozy 3008 HYbrid4 začneme na silnicích setkávat již příští rok, sportovní model RCZ HYbrid4 se zatím nachází teprve ve stádiu zkoušek. Na „klasické” RCZ se ale v showroomech Peugeotu můžeme těšit již v nejbližších měsících.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot RCZ
Peugeot 3008 1.598
Rok výroby: 2010
Stav: 221 092 km
Cena: 100 000 Kč
Peugeot 508 1.997
Rok výroby: 2014
Stav: 153 982 km
Cena: 270 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 162 415 km
Cena: 115 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 48 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků