Peugeot RCZ R: francouzské Audi TT oficiálně

Festival rychlosti v Goodwoodu je tu a sním také první oficiální informace týkající se novinek, které si na této akci odbudou svou premiéru. Jednou z těch nejzajímavějších je vrcholná verze Peugeotu RCZ označená jako R. V nedávné minulosti jsme vám ukázali první fotografie pořízené přímo v provozu, dnes už jsou k dispozici oficiální obrázky a především také technické údaje.

Design ve velkém míře odpovídá tomu, co ukázalo loňský koncept představený na autosalonu v Paříži. Podstatně zajímavější než vzhled jsou ale v tomto případě informace technického charakteru. Tak především je pod kapotou přeplňovaná jedna-šestka naladěná na maximální výkon 270 koní a 330 Nm. Sprint na stovku zvládne francouzská novinka pod šest sekund.

Co je také zajímavé, to je hmotnost. Na rozdíl od dosud nejvýkonnější verze je RCZ R lehčí o 17 kg. Hmotnost tím pádem činí pouhých 1280 kg. Podvozek dostal sportovnější nastavení, nižší světlou výšku a hlavně na přední nápravě najdeme samosvorný diferenciál typu Torsen.

Sportovní auta | Paparazzi | Peugeot

Peugeot RCZ R: vrcholná verze opět přistižena v provozu

Peugeot dále slibuje sportovně laděný výfuk, devatenáctipalcová litá kola, přepracované nárazníky, spoiler vzadu, v interiéru také kůži Nappa, Alcantaru, samozřejmě loga R a nové barvy karoserie. Nové RCZ R bude k vidění na autosalonu ve Franfkurtu, do prodeje se novinka dostane začátkem příštího roku.

Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 207 1.36
Rok výroby: 2008
Stav: 124 552 km
Cena: 75 000 Kč
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 170 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků