Peugeot RCZ: české ceny a specifikace

S prvním červencovým dnem na český trh přichází působivý sportovní Peugeot RCZ. Měl by se stát symbolem začátku nové éry na individualizaci zaměřených Peugeotů (zřejmě v návaznosti na sérii DS příbuzného Citroënu) a my jsme vám jej podrobně popsali na tomto místě.

Dodáván bude s dvojicí přímovstřikových, přeplňovaných čtyřválců. Vznětové agregáty zastupuje jednotka 2,0 HDi s výkonem 163 koní (120 kW) doplněná výhradně šestistupňovou přímo řazenou převodovkou a prodejní cenou 715 000 Kč. Zastánci benzínu mají k dispozici známou jednotku BMW-PSA 1,6 l THP. Základní provedení s výkonem 156 koní (115 kW) a šestistupňovou převodovkou vás přijde na 650 000 Kč, za „automat“ připlatíte 50 000 Kč a za 710 000 Kč bude k mání verze s výkonem zvýšeným na 200 koní (147 kW) a výhradně manuálním řazením.

Všechny vozy RCZ se budou dodávat s jedním stupněm výbavy, v němž najdeme kromě jiného ESP, ABS s asistentem, čtveřici airbagů, posilovač řízení s proměnným účinkem, parkovací asistent vzadu, osmnáctipalcová litá kola, elektrické ovládání oken, zrcátek a zámků, hliníkové pedály, dvoupolohový zadní spoiler, dvouzónovou klimatizaci nebo audiosoustavu WIP s přehrávačem CD a MP3, ovládáním pod kůží potaženým volantem a konektivitou Bluetooth a USB. Připlatit si lze kromě několika paketů například za různé ráfky (+ 5 000 až 13 000 Kč), adaptivní xenonové světlomety (+ 25 000 Kč), kožené čalounění (+ 60 000 až 75 000 Kč) či různé povrchové úpravy střechy a oblouků. K tomu bude možno objednávat rozmanité polepy karoserie, což naznačuje záměr Peugeotu přizpůsobit každý vyrobený vůz požadavkům zákazníka.

Připomeňme, že Peugeot RCZ naznačuje novou éru značky Peugeot, což připomínají jeho označení poprvé bez číselného kódu i nové logo. Výroba bude probíhat v dílnách rakouské společnosti Magna Steyr s rozsáhlými zkušenostmi s malosériově produkovanými automobily. Ještě letos bychom se měli navíc dočkat verze HYbrid4 s motorem THP 200, ovšem emisemi 95 g CO2 na 100 km a pohonem všech kol.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot RCZ
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 179 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 128 191 km
Cena: 125 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 130 234 km
Cena: 140 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků