Peugeot představuje speciál 2008 DKR ve finálním provedení

Po automobilce Mini přichází se zprávou týkající se nadcházející dakarské rallye také francouzská značka Peugeot, která se po letech opět vrací do této náročné soutěže. Nový speciál 2008 DKR jsme si mohli prohlédnout dříve už několikrát, aktuálně ovšem Peugeot dokončil veškeré přípravy a auto dostalo také finální „bojové“ barvy.

Zajímavosti | Video | Off-roady | Premiéry | Peugeot

Peugeot 2008 DKR: působivá zbraň na videu a v oficiální fotogalerii

Speciál 2008 DKR vznikl ze spolupráce automobilky Peugeot, společností Red Bull a Total, čemuž samozřejmě odpovídá také finální vzhled. Sestava jezdců, kteří se představí za volantem, je hodně silná. Do závodu vyrazí pod taktovkou Peugeotu Cyril Despres, Stéphane Peterhansel a Carlos Sainz.

Peugeot 2008 DKR používá uprostřed uložený dvakrát přeplňovaný naftový šestiválec a jak už bylo napsáno dříve, vůz bude vybaven pouze pohonem zadní nápravy. Podle marketingových prohlášení je důvodem fakt, že sériová 2008 také nemá pohon všech kol a přesto „projede všude“, což má DKR demonstrovat.

Kombi | Byznys | Peugeot

Peugeot 508 RXH už nutně nemusí být hybrid. Přichází klasický dvoulitr

Pravý důvod je ale samozřejmě někde jinde. Dakarské speciály s pohonem jedné nápravy mohou používat podstatně větší zdvih odpružení a větší kola, což inženýři Peugeotu vyhodnotili jako výhodnější než menší zdvih, menší kola a pohon 4x4. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 207 1.36
Rok výroby: 2008
Stav: 124 552 km
Cena: 75 000 Kč
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 170 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků