Peugeot představuje speciál 2008 DKR ve finálním provedení

Po automobilce Mini přichází se zprávou týkající se nadcházející dakarské rallye také francouzská značka Peugeot, která se po letech opět vrací do této náročné soutěže. Nový speciál 2008 DKR jsme si mohli prohlédnout dříve už několikrát, aktuálně ovšem Peugeot dokončil veškeré přípravy a auto dostalo také finální „bojové“ barvy.

Zajímavosti | Video | Premiéry | Off-roady | Peugeot

Peugeot 2008 DKR: působivá zbraň na videu a v oficiální fotogalerii

Speciál 2008 DKR vznikl ze spolupráce automobilky Peugeot, společností Red Bull a Total, čemuž samozřejmě odpovídá také finální vzhled. Sestava jezdců, kteří se představí za volantem, je hodně silná. Do závodu vyrazí pod taktovkou Peugeotu Cyril Despres, Stéphane Peterhansel a Carlos Sainz.

Peugeot 2008 DKR používá uprostřed uložený dvakrát přeplňovaný naftový šestiválec a jak už bylo napsáno dříve, vůz bude vybaven pouze pohonem zadní nápravy. Podle marketingových prohlášení je důvodem fakt, že sériová 2008 také nemá pohon všech kol a přesto „projede všude“, což má DKR demonstrovat.

Byznys | Kombi | Peugeot

Peugeot 508 RXH už nutně nemusí být hybrid. Přichází klasický dvoulitr

Pravý důvod je ale samozřejmě někde jinde. Dakarské speciály s pohonem jedné nápravy mohou používat podstatně větší zdvih odpružení a větší kola, což inženýři Peugeotu vyhodnotili jako výhodnější než menší zdvih, menší kola a pohon 4x4. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Peugeot 508 1.997
Rok výroby: 2012
Stav: 122 512 km
Cena: 220 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 102 964 km
Cena: 164 000 Kč
Peugeot 407 1.997
Rok výroby: 2005
Stav: 329 556 km
Cena: 44 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků