Peugeot Onyx: takové dveře byste asi otevírat nechtěli

Značka Peugeot letos do Ženevy přivezla také svoji pozoruhodnou studii Onyx.

Peugeot Onyx je koncepční studií supersportovního automobilu a oficiální premiéru si odbyl již vloni v Paříži. Nyní si jej ale mohou prohlédnout také návštěvníci probíhajícího autosalonu v Ženevě, kteří si na voze všimnou zřejmě především velmi zajímavě pojatého dvoumístného interiéru a přístupu k němu. Ten zajišťují ohromné boční dveře, jež se otevírají včetně částí prahů a s pomocí složitých závěsů se otevírají zvlášť plášť dveří a zvlášť jejich skelet.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Peugeot Onyx vyniká zvláště specifickým řešením dveří

Interiér modelu Onyx ve svém interiéru vyniká skutečně odvážnými řešeními, z nichž zřejmě nejzajímavější jsou pevná, širokou a vysokou středovou konzolí oddělená sedadla. Před multifunkčním volantem jen těžko popsatelného tvaru je vidět podobně neobvykle střižený přístrojový štít, jenž působí velmi jednoduchým dojmem. Většina ovládacích prvků reaguje na pouhý dotyk, na středové konzoli kupodivu nenajdeme žádné monitory ohromující svojí úhlopříčkou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Asi vás to nepřekvapí, ale se sériovou výrobou se nepočítá

O pohon tohoto impozantního stroje s délkou 4 650 mm se stará hybridní pohonná soustava, jejímž základem je vznětový osmiválec HDI FAP s objemem 3,7 l a výkonem 600 koní (441 kW). Točivý moment se na kola zadní nápravy přenáší skrze šestistupňovou převodovku se sekvenčním řazením. Vůz disponuje soustavou rekuperace brzdné energie (KERS), jež se při brzdění ukládá v li-ionových akumulátorech.

Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 207 1.36
Rok výroby: 2008
Stav: 124 552 km
Cena: 75 000 Kč
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 170 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 5 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků