Peugeot Onyx: takové dveře byste asi otevírat nechtěli

Značka Peugeot letos do Ženevy přivezla také svoji pozoruhodnou studii Onyx.

Peugeot Onyx je koncepční studií supersportovního automobilu a oficiální premiéru si odbyl již vloni v Paříži. Nyní si jej ale mohou prohlédnout také návštěvníci probíhajícího autosalonu v Ženevě, kteří si na voze všimnou zřejmě především velmi zajímavě pojatého dvoumístného interiéru a přístupu k němu. Ten zajišťují ohromné boční dveře, jež se otevírají včetně částí prahů a s pomocí složitých závěsů se otevírají zvlášť plášť dveří a zvlášť jejich skelet.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Peugeot Onyx vyniká zvláště specifickým řešením dveří

Interiér modelu Onyx ve svém interiéru vyniká skutečně odvážnými řešeními, z nichž zřejmě nejzajímavější jsou pevná, širokou a vysokou středovou konzolí oddělená sedadla. Před multifunkčním volantem jen těžko popsatelného tvaru je vidět podobně neobvykle střižený přístrojový štít, jenž působí velmi jednoduchým dojmem. Většina ovládacích prvků reaguje na pouhý dotyk, na středové konzoli kupodivu nenajdeme žádné monitory ohromující svojí úhlopříčkou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Asi vás to nepřekvapí, ale se sériovou výrobou se nepočítá

O pohon tohoto impozantního stroje s délkou 4 650 mm se stará hybridní pohonná soustava, jejímž základem je vznětový osmiválec HDI FAP s objemem 3,7 l a výkonem 600 koní (441 kW). Točivý moment se na kola zadní nápravy přenáší skrze šestistupňovou převodovku se sekvenčním řazením. Vůz disponuje soustavou rekuperace brzdné energie (KERS), jež se při brzdění ukládá v li-ionových akumulátorech.

Peugeot 206 1.124
Rok výroby: 2004
Stav: 96 979 km
Cena: 35 000 Kč
Peugeot 308 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 74 260 km
Cena: 115 000 Kč
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 185 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman | 2 příspěvky
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků