Peugeot navrhl vrtulník, změnu oboru ale nechystá

Pod návrhem vrtulníku H160, který vystavuje Airbus Helicopter na právě probíhajícím aerosalonu v Dubaji, je podepsaná automobilka Peugeot – konkrétně její návrhářské středisko Peugeot Design Lab.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Podoba stroje Airbus Helicopters H160 vznikla s přispěním návrhářů Peugeotu

Neznamená to ale, že by v PSA uvažovali o diverzifikaci výrobního programu směrem do letectví. Pro návrháře Peugeotu byla účast v soutěži vyhlášené Airbusem vítaným cvičením. Vystavovaný vrtulník H160 je už výsledkem práce Airbusu, jehož designéři rozpracovali a dokončili návrh dodaný Peugeotem. 

Airbus Helicopters H160 je projekt 12místného vrtulníku poháněného dvěma motory Turbomeca Arrano. Poprvé vzlétl letos 13. června, k zákazníkům by se měl dostat za tři roky. Jeho výrobce, společnost Airbus Helicopters, je vrtulníková divize skupiny Airbus, dříve známá jako Eurocopter Group. 

Zobrazit tiskovou zprávu
Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 162 415 km
Cena: 110 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 139 809 km
Cena: 144 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků