Peugeot nabídne své konstrukční služby externím zákazníkům

Doba se mění a automobilové koncerny si staví auta samy, přičemž kapacity svých kanceláří stále častěji nabízejí i představitelům jiných odvětví strojírenství.
Seznam kapitol
  1. Peugeot Design Lab
  2. Fotogalerie

Ještě nedávno si světové automobilky najímaly služby specializovaných karosáren, které často zpracovaly nejen vzhled karoserie konkrétního modelu, ale také připravily jeho výrobní technologii. V posledních letech se trend obrací. Karosárny krachují a ty šťastnější se orientují na jiná odvětví průmyslového designu, zatímco auta si navrhují speciální stylistická studia v rámci automobilek.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Letadlo by Peugeot Design Lab

Ale tím to nekončí, neboť tyto ateliéry často hledají uplatnění také u externích zákazníků. Nyní přichází automobilka Peugeot, součást koncernu PSA, se svým novým projektem Peugeot Design Lab. Ten má fungovat v rámci koncernového střediska PSA Design Centre, ale zároveň hodlá těžit z potenciálu ateliérů Peugeotu v Paříži, Šanghaji a Sao Paulu v Brazílii.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Bicykly by Peugeot Design Lab

Hlavou Peugeot Design Lab se stane Cathal Loughnan a bude přímo podléhat vedení Gillese Vidala, šéfstylisty Peugeotu. Přijímat má objednávky nejen z nitra koncernu PSA, ale hlavně od externích zákazníků. Jistou ochutnávkou vám mohou být přiložené nákresy zahrnující návrhy různých druhů lodí, letadel a jízdních kol, ale také náramkových hodinek. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jachty a rychlé čluny by Peugeot Design Lab
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Peugeot Design Lab
  2. Fotogalerie
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 179 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 128 191 km
Cena: 125 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 130 234 km
Cena: 140 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 63 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků