Peugeot nabídne své konstrukční služby externím zákazníkům

Doba se mění a automobilové koncerny si staví auta samy, přičemž kapacity svých kanceláří stále častěji nabízejí i představitelům jiných odvětví strojírenství.
Seznam kapitol
  1. Peugeot Design Lab
  2. Fotogalerie

Ještě nedávno si světové automobilky najímaly služby specializovaných karosáren, které často zpracovaly nejen vzhled karoserie konkrétního modelu, ale také připravily jeho výrobní technologii. V posledních letech se trend obrací. Karosárny krachují a ty šťastnější se orientují na jiná odvětví průmyslového designu, zatímco auta si navrhují speciální stylistická studia v rámci automobilek.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Letadlo by Peugeot Design Lab

Ale tím to nekončí, neboť tyto ateliéry často hledají uplatnění také u externích zákazníků. Nyní přichází automobilka Peugeot, součást koncernu PSA, se svým novým projektem Peugeot Design Lab. Ten má fungovat v rámci koncernového střediska PSA Design Centre, ale zároveň hodlá těžit z potenciálu ateliérů Peugeotu v Paříži, Šanghaji a Sao Paulu v Brazílii.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Bicykly by Peugeot Design Lab

Hlavou Peugeot Design Lab se stane Cathal Loughnan a bude přímo podléhat vedení Gillese Vidala, šéfstylisty Peugeotu. Přijímat má objednávky nejen z nitra koncernu PSA, ale hlavně od externích zákazníků. Jistou ochutnávkou vám mohou být přiložené nákresy zahrnující návrhy různých druhů lodí, letadel a jízdních kol, ale také náramkových hodinek. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jachty a rychlé čluny by Peugeot Design Lab
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Peugeot Design Lab
  2. Fotogalerie
Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 207 1.36
Rok výroby: 2008
Stav: 124 552 km
Cena: 75 000 Kč
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 170 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků