Peugeot měl špatný rok a chce prodávat části firmy

Francouzskému výrobci aut Peugeot Citroën se vloni nedařilo a tak chce rozprodat některé své součásti. Automobilka vloni vydělala o polovinu méně než o rok dříve, oznámil v Paříži šéf Peugeot Citroënu Philippe Varin.

Zisk firmy klesl o 48 procent na 588 milionů eur, ještě v roce 2010 přitom francouzský výrobce vydělal 1,13 miliardy eur. Peugeot Citroënu se nedaří hlavně prodávat automobily v Evropě.
 
„Zhoršení ve druhém pololetí přineslo velice špatné celkové výsledky naší automobilové divize. Jiným divizím, jako třeba Faurecia, Gefco a Banque PSA Finance, se dařilo dobře a celkový výsledek zlepšily,“ řekl Varin na tiskové konferenci v Paříži.
 
Peugeot ale problémech zdaleka není sám: podobně špatné výsledky ohlásil i Fiat, ještě horší čísla nejspíš ve čtvrtek oznámí Opel. Výsledky Peugeotu naopak ostře kontrastují s boomem, který zažívají němečtí výrobci luxusních limuzín a drahých aut – BMW, Daimler a Volkswagen. Peugeotu se na asijském trhu nepodařilo utrhnout tak velký podíl jako německým firmám. Například u Volkswagenu je prodej v Evropě co do objemu stejně velký jako v Číně. Peugeot se v Číně snaží prorazit společným podnikem s Chang'An Automobile Group.

Firma v Paříži oznámila, že chce rozprodat některé své součásti, chce za ně utržit 1,5 miliardy eur. Další miliardu mají přinést úspory započaté už vloni v říjnu. V rámci nich Peugeot v Evropě propustí šest tisíc zaměstnanců.
 
Peugeot už vydělal 440 milionů eur prodejem autopůjčovny CITER, dalších 500 milionů má vynést prodej realit. Další peníze má přinést prodej části firmy Gefco, která převáží automobily.
 
Za špatné výsledky může podle Peugeotu, druhého největšího evropského výrobce aut po Volkswagenu, malá poptávka hlavně po malých autech na starém kontinentu. Firmě se naopak daří v Rusku, Latinské Americe a Číně.  

Zdroj: E15.cz

Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 129 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků