Peugeot L500 R HYbrid oslavuje úspěchy v motorsportu před sto lety

Bude to na den téměř sto let od chvíle, co Peugeot L45 s Dariem Restou za volantem zvítězil v závodě Indy 500, přičemž docílil průměrné rychlosti 135 km/h. Pro Peugeot to byl natolik zásadní úspěch, že se ho rozhodl připomenout speciálním hybridním konceptem.

Takhle nějak by podle designérů mohlo vypadat závodní auto budoucnosti, pokud by ho neomezovaly žádné předpisy. Vypadá jako by právě vyjelo z počítačové hry, ale jde o skutečný koncept. Byť se zatím nejedná o reálné fotografie, ale pouze o rendery.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Peugeot u svého hybridního monopostu použil svůj i-Cockpit
a dvojici projekčních displejů

V útrobách auta se skrývá motor o výkonu 199 kW (270 koní), takže nejspíš půjde o klasickou šestnáctistovku, jakou můžeme znát například z 308 GTI. Na každé nápravě se zároveň nachází elektromotor, celkem by měla hybridní soustava produkovat výkon 368 kW (500 koní) a 700 Nm. V kombinaci s hmotností pouhých 1000 kilogramů je sprint z 0 na 100 km/h otázkou pouhých 2,5 sekundy. 

O sériové výrobě si můžeme nechat zdát, koncept se nanejvýš ukáže na nějaké významné automobilové akci a poté zamíří do továrního muzea. Použité nápady a technologie by se ovšem mohly v průběhu času propracovat i do sériových modelů. Ostatně, technika je velmi podobná s loňským konceptem Peugeotu 308 R HYbrid.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 207 1.36
Rok výroby: 2008
Stav: 124 552 km
Cena: 75 000 Kč
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 170 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků