Peugeot končí v Le Mans. Alespoň letos

Smutná novinka přišla od francouzské automobilky Peugeot. V krátké zprávě informovala, že „zastavuje program vytrvalostních závodů a v roce 2012 se soustředí na zajištění úspěšného uvedení řady nových vozů". 

Co se za tím skrývá? Evidentně se v letošním roce obává ekonomických obtíží a proto už teď osekává, co jde.

Přitom značka Peugeot během posledních 16 závodů získala 14 vítězství. Mimo jiné obsadila dvě první místa v závodu 24 hodin Le Mans 2009 a ve dvou letech po sobě (2010 a 2011) zvítězila v rámci mistrovství ILMC.

Podle vyjádření Peugeotu se automobilka rozhodla „soustředit v roce 2012 své prostředky na obchodní výsledky a především na úspěch nových vozů 208, 3008 HYbrid4, 508 RXH, 508 HYbrid4 a 4008, které vycházejí ze strategie zaměřené na posun směrem k vyšším kategoriím a na internacionalizaci značky".

Budeme tak zcela jistě ochuzeni o podobný napínavý souboj, jaký se odehrál v Le Mans loni, kdy jediné Audi odolalo čtyřem Peugeotům. A z toho snad nemohou mít radost ani němečtí konkurenti.

Kdoví, jak by rozhodování Francouzů vypadalo, kdyby v Le Mans loni, při 79. ročníku slavného závodu, zvítězili…

 

Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 207 1.36
Rok výroby: 2008
Stav: 124 552 km
Cena: 75 000 Kč
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 170 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků