Peugeot iOn: vozítko pro elektrofily jde prodeje? Spíše „do pronájmu”

14 komentářů

Ivan
8. září • 5:50

Kdo si toto koupí (nebo pronajme)?

Martin
7. září • 14:31

Cena měsíčního pronájmu, ale i vzhled samotného vozu mi připadají jako by to byl jen další produkt, který má lidi od elektromobilu spíše odradit - a myslím že náhoda to není.
Peugeot má přece tolik skvěle vypadajících konceptů které by určitě vypadaly mnohem lépe než toto pojízdné - ani nevím jak to nazvat je to prostě hnusné.
Moje shrnutí - když si k nákladům na měsíční pronájem přičtu provozní náklady - díky peugeote ale tohle nemusíš ani pouštět do výroby!!!! Jo hold ropná loby bude mít ještě dlouho rozhodující slovo - bohužel.

puk123
7. září • 13:42

Nač potřebuju záruku na baterky, když mám auto jen v pronájmu?

Honza
7. září • 14:30

To je díky tomu jaké ty baterky sou a jak to je ukotvené v zákoně.Zjednodušeně záruka se nevztahuje na opotřebení. Ojedete pneumatiky tak si je zaplatíte. Pokud by na to byla jen zakona zaruka tak i aku by ste si měl zaplatit . A to byse vám asi moc nehodilo.

puk123
8. září • 13:27

Když si půjčím auto v půjčovně, zaplatím za měsíc předem domluvené půjčovné (nebo nájemné) + benzín. Přece po mně nebude chtít majitel půjčovny další prachy, že jsem mu ojel gumy. Záruka je pojem ve vztahu výrobce (prodejce) vs. kupující. Jestli v nájmu není opotřebení, pak zaplatím i za ošoupaný volant, prosezené sedačky, unavené tlumiče, apod.. Za co pak ten nájem vlastně platím?

Honza
7. září • 12:21

Hezké jako třetí čtvrté auto do rodiny. Myslím , že dobrý auto, ale bude samo záležet na smlouvě.
Viděl bych to jako doplňkový auto k A6, nebo něčemu lešímu. Předpokládám, že úpravy rozvodů napětí do baráku by se do 500k vešly. Vytápěná garaž by vyšla snad na nějakou desítku ročne, tak proč ne.

Radek.
7. září • 21:58

Proč ne, když tomu za 5 let samotného provozu téhle šílenosti uvalíš 2× víc než za TCO srovnatelné "nákupní kabely pro služku".
Jako "malý stylový doplněk k A6" bych pochopil něco jako Vitaru a nebo TT, ale ne tuhle hujerovinu...

Miro
7. září • 11:52

"Provozní náklady se budou pohybovat v rozmezí 1,50 až 2 €/ 100 km" ...sa mi zdá dosť veľa...

Honza
7. září • 14:22

Řekl bych málo.Za 5 let to chrastítko ve splátkách bude stát 740000,- bez jediného nabití, bez výměny pneumatik, pojištení a podobně.Takže pokud smlouva je na 5let a záruka na 5let nebo 50k Km najeto vychází mě 15kč na kylometr plus cena elektriny na nabití. Ta bude různá a v zimě jiná neži v letě.Základem je, že nevíme kolik km to ujede na kWU auta je dobrý počítat TCO

Radek.
7. září • 21:49

V podstatě je to tak jak píšeš, výpočet ale zas tak složitý není (ročně berme 250 cest do práce á 30+30km): A) Peugeot iOn: 60 měsíců á € 499, to máme cca 750 tisíc za kárku + dle cca 40 tisíc za elektriku při ujetí 75000 km. Pořízení rychlodobíjecí stanice do garáže radši ani neuvažuju a adrenalinové zážitky ze značkových servisů PSA snad ani netřeba zdůrazňovat.
Něco málo povinného ručení, gumy, celkem si tak 800 tisíc - řekněte Wow!B) brenzínový Peugeot 107: 75000km á 2 koruny, 180 tisíc za kárku, pumpa i servis na každém rohu.
Opět minimální povinné ručení, gumy a servis do 10 tisíc ročně: celkem cca 380 tisíc...Což bohužel znamená, že i pro výrobcem uváděný běžný denní režim je TCO téhle "ekologické" zoufalosti víc než 2× dražší než u srovnatelný benzíňáček made in Pardubice...

sdfsdff
7. září • 13:33

kolik te stoji benzin na 100 km?

Radek.
7. září • 21:54

Jak v čem - při šetrné jízdě v neobsazeném malolitrážním autě téhle kategorie tipuju tak 1,10-1,20 Kč/km (ale ne víc než 2 kačky/km)...

firetruck
7. září • 11:08

..je podobny ako mali v amerike v 90tych rokoch. Ale ta suma mesacneho najmu je strasne vysoka.. Za tych 5 rokov (zmluvne) by clovek zaplatil 30000 eur, a za tu cenu uz moze mat ine auticko..
Inak povedane, kazdy si radsej kupi velkostne porovnatelne auto tak za 15000 eur a dalsich 15000 eur neprejazdi na benzine za 5 rokov ani nahodov (ak pocitame male auto na prevadzku v meste, na co je iON aj dimenzovany).

Art Vandelay
7. září • 12:44

preco v 90tych rokoch? Teraz sa tam uz auta "neleasuju"?

Doporučujeme

Články odjinud