Peugeot iOn: vozítko pro elektrofily jde prodeje? Spíše „do pronájmu”

Na autosalonu v Paříži představí Peugeot kromě své vlajkové lodi 508 také sériové provedení elektromobilu iOn. Městský a příměstský vůz sází elektrické technologie, které mají v těchto podmínkách své nesporné uživatelské výhody, ale též svá úskalí.

S energiií uloženou v lithio-iontových bateriích a rekuperaci energie při zpomalování a brzdění dosahuje dojezd ve standardním evropském režimu 150 km, reálně byste s vozem na jedno nabití měli ujet okolo stovky kilometrů. Takový dojezd by v městském provozu neměl být překážkou, neboť 90 % každodenních cest motoristů nepřekračuje 60 km. Za pomoci klasické domácí zásuvky se baterie plně nabijí 6 hodin, speciální systém pro rychlé dobíjení umožní nabití na 50 % jen za patnáct minut a na 80 % za třicet minut. Provozní náklady se budou pohybovat v rozmezí 1,50 až 2 €/ 100 km. Dobíjení probíhající v noci nebo mimo špičku může náklady na „palivo” ještě snížit.

Poměrně rozsáhlá výbava zahrnuje kromě jiného šestici airbagů, ESP, elektronický rozdělovač brzdných sil (REF), brzdový asistent pro kritické situace (EVA), litá kola, posilovač řízení, mlhovky, automatické rozsvěcování světlometů, denní světla, dálkové centrální zamykání, palubní počítač, klimatizace, autorádio s přehrávačem CD/MP3 s  technologií Bluetooth s  USB konektorem, elektrické ovládání předních a zadních oken nebo výškově nastavitelné sedadlo řidiče.

Uvedení vozu iOn na trh bude poněkud svérazné, normálně si jej zřejmě jen tak nekoupíte. Nabídka automobilky označovaná jako „all inclusive“ bude založena na měsíčním nájemném 499 € (cca 12 000 Kč) včetně DPH na dobu 5 let. Nájemné zahrnuje vůz a baterii a dále: pětiletou záruku na baterii a elektrický pohon, údržbu a prohlídky vozu po dobu 5 let nebo do ujetí 50 000 km, specifické elektrické asistenční služby, služby Peugeot Connect, Electric Driving a přístup k programu mobility Mu by Peugeot.

Jak moc by pro vás využívání podobného vozu za daných podmínek bylo smysluplné, posuďte sami.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot iOn
Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 162 415 km
Cena: 110 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 139 809 km
Cena: 144 000 Kč
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

dnes | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků