Peugeot iOn: vozítko pro elektrofily jde prodeje? Spíše „do pronájmu”

Na autosalonu v Paříži představí Peugeot kromě své vlajkové lodi 508 také sériové provedení elektromobilu iOn. Městský a příměstský vůz sází elektrické technologie, které mají v těchto podmínkách své nesporné uživatelské výhody, ale též svá úskalí.

S energiií uloženou v lithio-iontových bateriích a rekuperaci energie při zpomalování a brzdění dosahuje dojezd ve standardním evropském režimu 150 km, reálně byste s vozem na jedno nabití měli ujet okolo stovky kilometrů. Takový dojezd by v městském provozu neměl být překážkou, neboť 90 % každodenních cest motoristů nepřekračuje 60 km. Za pomoci klasické domácí zásuvky se baterie plně nabijí 6 hodin, speciální systém pro rychlé dobíjení umožní nabití na 50 % jen za patnáct minut a na 80 % za třicet minut. Provozní náklady se budou pohybovat v rozmezí 1,50 až 2 €/ 100 km. Dobíjení probíhající v noci nebo mimo špičku může náklady na „palivo” ještě snížit.

Poměrně rozsáhlá výbava zahrnuje kromě jiného šestici airbagů, ESP, elektronický rozdělovač brzdných sil (REF), brzdový asistent pro kritické situace (EVA), litá kola, posilovač řízení, mlhovky, automatické rozsvěcování světlometů, denní světla, dálkové centrální zamykání, palubní počítač, klimatizace, autorádio s přehrávačem CD/MP3 s  technologií Bluetooth s  USB konektorem, elektrické ovládání předních a zadních oken nebo výškově nastavitelné sedadlo řidiče.

Uvedení vozu iOn na trh bude poněkud svérazné, normálně si jej zřejmě jen tak nekoupíte. Nabídka automobilky označovaná jako „all inclusive“ bude založena na měsíčním nájemném 499 € (cca 12 000 Kč) včetně DPH na dobu 5 let. Nájemné zahrnuje vůz a baterii a dále: pětiletou záruku na baterii a elektrický pohon, údržbu a prohlídky vozu po dobu 5 let nebo do ujetí 50 000 km, specifické elektrické asistenční služby, služby Peugeot Connect, Electric Driving a přístup k programu mobility Mu by Peugeot.

Jak moc by pro vás využívání podobného vozu za daných podmínek bylo smysluplné, posuďte sami.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot iOn
Peugeot 407 1.997
Rok výroby: 2005
Stav: 329 556 km
Cena: 36 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 135 442 km
Cena: 138 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 149 371 km
Cena: 115 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků