Peugeot iOn a Citroën C-Zero: další elektro-experiment končí?

Automobilka Mitsubishi oznámila, že přerušila výrobu kompaktních elektromobilů pro koncern PSA. A údajně pouze dočasně…

S podzimem roku 2010 obohatilo také u nás portfolio modelů nabízených dealerstvími značek Peugeot a Citroën. Šlo o kompaktní elektromobily a značky PSA se díky nim staly jedněmi z prvních, jež podobné vozy v Evropě nabízely běžným uživatelům. I když, ne až tak docela. V obou případech šlo výhradně o různé formy pronájmu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Citroën C-Zero

Dvojčata iOn a C-Zero jsme vám představili v redakčních testech a po technické stránce jde v obou případech o adaptaci japonských minivozíků Mitsubishi i-MIEV (Mitsubishi Innovative Electric Vehicle), o nichž jsme vás informovali již před šesti lety. Vozy Peugeot iOn a Citroën C-Zero do minulého týdne pro PSA vyrábělo právě Mitsubishi.

Testy | Citroën

Eko test: Citroën C-Zero - nebezpečná závislost

Produkce obou modelů koncernu PSA, které se vyráběly v Mizušimě a do Evropy se odtamtud dovážely, se však zastavila. U Mitsubishi i PSA svorně proklamují, že jde o opatření dočasné a vyústí v obnovení produkce, ale ani jedna ze stran neuvedla, kdy by k němu mohlo eventuelně dojít.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Peugeot iOn se od něj liší pouze v detailech

Také ostatní okolnosti pak spíše naznačují, že jde o řešení definitivní. Podle statistiky JATO Dynamics se totiž v prvním pololetí letošního roku v Evropě podařilo Citroënu prodat 935 vozů C-Zero a Peugeotu jen 852 iOnů. Spolu s vozy Mitsubishi i-MIEV pak dosud od roku 2009 (C-Zero a iOn přišly o rok později) vzniklo celkově 28 000 těchto elektromobilů.

Testy | Peugeot

Eko test: Peugeot iOn - elektricky ještě jednou

Na počátku přitom stál kontrakt PSA – Mitsubishi, jenž předpokládal výrobu série 100 000 malých elektromobilů. Podle tvrzení mluvčího značky Mitsubishi jsou celkově prodeje nižší než se čekalo, ovšem tato skutečnost se nemá dotknout platné dohody mezi oběma koncerny o společném vývoji kompaktních elektromobilů a elektrifikovaných verzí stávajících modelů PSA.

Citroën Nemo 1.36
Rok výroby: 2010
Stav: 42 492 km
Cena: 64 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 180 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.58
Rok výroby: 2012
Stav: 142 104 km
Cena: 180 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman | 1 příspěvek
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků