Peugeot iOn a Citroën C-Zero: další elektro-experiment končí?

Automobilka Mitsubishi oznámila, že přerušila výrobu kompaktních elektromobilů pro koncern PSA. A údajně pouze dočasně…

S podzimem roku 2010 obohatilo také u nás portfolio modelů nabízených dealerstvími značek Peugeot a Citroën. Šlo o kompaktní elektromobily a značky PSA se díky nim staly jedněmi z prvních, jež podobné vozy v Evropě nabízely běžným uživatelům. I když, ne až tak docela. V obou případech šlo výhradně o různé formy pronájmu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Citroën C-Zero

Dvojčata iOn a C-Zero jsme vám představili v redakčních testech a po technické stránce jde v obou případech o adaptaci japonských minivozíků Mitsubishi i-MIEV (Mitsubishi Innovative Electric Vehicle), o nichž jsme vás informovali již před šesti lety. Vozy Peugeot iOn a Citroën C-Zero do minulého týdne pro PSA vyrábělo právě Mitsubishi.

Testy | Citroën

Eko test: Citroën C-Zero - nebezpečná závislost

Produkce obou modelů koncernu PSA, které se vyráběly v Mizušimě a do Evropy se odtamtud dovážely, se však zastavila. U Mitsubishi i PSA svorně proklamují, že jde o opatření dočasné a vyústí v obnovení produkce, ale ani jedna ze stran neuvedla, kdy by k němu mohlo eventuelně dojít.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Peugeot iOn se od něj liší pouze v detailech

Také ostatní okolnosti pak spíše naznačují, že jde o řešení definitivní. Podle statistiky JATO Dynamics se totiž v prvním pololetí letošního roku v Evropě podařilo Citroënu prodat 935 vozů C-Zero a Peugeotu jen 852 iOnů. Spolu s vozy Mitsubishi i-MIEV pak dosud od roku 2009 (C-Zero a iOn přišly o rok později) vzniklo celkově 28 000 těchto elektromobilů.

Testy | Peugeot

Eko test: Peugeot iOn - elektricky ještě jednou

Na počátku přitom stál kontrakt PSA – Mitsubishi, jenž předpokládal výrobu série 100 000 malých elektromobilů. Podle tvrzení mluvčího značky Mitsubishi jsou celkově prodeje nižší než se čekalo, ovšem tato skutečnost se nemá dotknout platné dohody mezi oběma koncerny o společném vývoji kompaktních elektromobilů a elektrifikovaných verzí stávajících modelů PSA.

Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C2 1.124
Rok výroby: 2005
Stav: 99 360 km
Cena: 40 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 145 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 43 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků