Peugeot i0n: zatím bez dobíjení i ceny

33 komentářů

dada
14. května • 17:20

V Praze Na Vinici u Vodafone je nabijeci stanice.. VOF ma vlastni iOny a bude budovat cerpaci/dobijeci sit ;)

dada
14. května • 17:21
Peter75
12. května • 22:26

a este k tej MHD..Slovenska sa to netyka.
Aka MHD?? Tie cmudiace preplnene busy? Este ked to napise prazak, tak to beriem ale u nas..hamba. Zacnu trepat o integrovanej doprave a pritom vlaky na seba vobec casovo nenavazuju. Neexistuje priama linka s jedneho konca mesta na druhy.. O metre uz ani nehovorim..toho sa nedozijem.
Bluznia tu v BA o nejakej elektricke do Petrzalky a rychlodrahe a neviem este com, pritom vsetky casti mesta su prepojene vlakovou tratou.. Su to skorumpovane hovada co sa chcu len nabalit na novych projektoch a nevyuzivaju existujuce moznosti.
MHD som ochotny ist maximalne ked idem chlastat inak ma tam nikto nedostane.

Antiautomat
13. května • 11:22

''Neexistuje priama linka s jedneho konca mesta na druhy''
Tie zrusili uz davno, ide predsa o to aby si musel prestupovat a platit. To je hadam jasne. Tak napriklad velmi dobre znama byvala linka c.54 v BA....
Ak tym chceli ludi odradit od cestovania MHD, bravo, lepsie to ani spravit nemohli, od tej doby som chodil na Dolne Hony zasadne autom.V Prahe velmi pomaha metro, je to sice nuda lebo za oknom je tma, ale aspon castokrat nastupia pekne cicusky takze je sa na co kukat....No na margo toho elektromobilu pre autora> ta predlzovacka a nabijacia stanica by Vam bola prd platna, nakolko kym by sa Vam to nabilo, normalnym autom ste uz mohli byt davno doma a este stihli aj vybavit nakup, veceru, hokej, psa, domace ulohy a aj staru :)

Peter75
13. května • 20:23

nemyslel som len autobusy, ale aj vlaky.. V Europskych mestach je uplne bezne, ze vlaky za par minut dostanu ludi z jedneho konca mesta na druhy. U nas je to sci-fi.

V0cas
13. května • 23:14

doba vlaků u nás ještě přijde... až bude stát benzín 80Kč/l a elektřina 10Kč/kWh, tak si ještě každý rád do vlaku sedne, akorát nevím co budou dělat lidi v satelitech, ti si asi budou muset hodit mašli...

Fantomas
13. května • 23:33

Jenže i ten vlak bude stát mnohem víc. Já myslím, že poměr cen zůstane přibližně stejný, jen se vše vynásobí dvěma. Ale na těch satelitech něco pravdy je.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
V0cas
14. května • 0:31

to je samozřejmě nesmysl, poměr výdajů na palivo je u všech prostředků hromadné dopravy řádově nižší než u individuální dopravy autem, takže jestli zdraží benzín/nafta o 100%, tak na osobní dopravu autem to bude mít vliv na celkové náklady 50-70% navíc a u hromadné dopravy se to bude pohybovat podle typu 10-30% navrch... vyšší zvýšení ceny může u hromadné dopravy znamenat pouze vyšší zájem o ni, což by jenom potvrdilo to co jsem napsal.

Peter75
12. května • 22:18

AKe take vyuzitie si viem velmi dobre predstavit vo vyspelych krajinach, napr. v tom Francuzsku vo velkych mestach. To je trochu iny svet ako nase postsocialisticke krajiny.
Stale mi ale chyba vacsia podpora zo strany statu. Napriklad oslobodenie od DPH pre hybridy a elektromobily. Taktiez su potrebne nie len dobijacie stanice ale skor dobijacie stanice spojene s vymenou baterii. Ono to chce aj dojazd aspon 400 km a hustejsiu siet stanic na vymenu baterii.
Je to zatial stale nedotiahnute - system vymeny baterii, recyklacia, dojazd ale ono sa to casom podda. Postupne bude tazba ropy drahsia a potom budu alternativy zmysluplnejsie.
Vodikove palivove clanky su uzasne len ma to jeden velky hacik..Platina..

iqlogic
13. května • 11:13

najvacsi hacik palivovych clankov je ropny priemysel ;-)

Fantomas
13. května • 8:32

Výměna baterií je naprostý nesmysl. Z mnoha důvodů, ani se mi nechce unavovat se jejich vypisováním.

Butch Cassidy
13. května • 17:49

tak to nevypisujte. V Parizi a okoli system vymeny baterii jiz funguje a provozuje to prave Peugot. Za nejakych 60 Euro pausalu mesicn + projeta elektrina.. Stat Izrael prechazi na elektromobily se celonarodne unifikovanou baterii kompletne. VYhodou pak bude, ze na "benzinkach" vam rameno na "nabijecce" vysune starou baterii, a nasoupne novou. Rucne by to slo hure. Vazi 300 kg

Fantomas
13. května • 18:23

Tak tohle může fungovat jen v experimentálním módu, kdy těch aut je jen pár a všechna jsou stejného typu a stejně stará.
Ale dokážete si představit, že by aut jezdily stovky až tisíce, různého stáří a různé velikosti?1. baterií by nutně muselo existovat násobně víc, než jezdících aut. Kdo by to platil?
2. kolik by na každé "čerpačce" museli mít baterií, aby mohli některé průběžně dobíjet a ještě stíhat obsluhovat zákazníky?
3. jaký přísun proudu by taková čerpačka potřebovala, aby stihla nabíjet několik baterií naráz? Přičemž čím míň baterií by měla, tím větší nabíjecí proud by potřebovala.
4. pokud by byly baterie unifikované, musely by se nutně unifikovat i automobily, jinak by to nefungovalo, do velkého auta baterii z malého auta dát nejde. Nebo ji tam chcete? :-)
5 jak by se řešilo stárnutí baterií a jejich průběžná obnova? Opět, kdo by to platil?
6. a jak případné situace, že na "čerpačce" zaplatíte a dostanete baterii na pokraji smrti, která vám po pár kilometrech klekne? Při pětimístných cenách baterií, kdo z vás by chtěl hrát Černého Petra?
A jistě by se našlo hodně dalších nezodpovězených otázek.

Peter75
13. května • 20:28

rozhodne je v Tvojom prispevku vela pravdy. Vyzera to ale asi tak ze elektromobilov bude viac priamo umerne s modernizaciou elektrickej sustavy v krajinach ako aj energetickeho systemu v automobiloch. CO sa tyka unifikacie - vacsie auta mozu mat viac baterii, resp. moze byt viac typov..
Ku konskym povozom sa ale nevratime :)

pcv-mravenec
12. května • 21:44

Seru na dobijení píčovského auta já taky nemám žádnou dobíječku a to je horší než hromádka šrotu.

senky
12. května • 20:14

Prvy krat niečo čítam na autorevue ale totalne oničom článek. Take blbosti nech zverejňoje blesk a nie rozčarovanie že sa neda kupiť 3-[ Nejake parametre ovladanie dalších milion vecí a nie že šofér je idiot a nie je schopný sa zmestit do 150 km dojazdu. Nejake info zo zahraničia, približná cena umestnenie baterii ale to mate sakra vediet čo sa testuje

Fantomas
12. května • 17:16

A přesně ty samé problémy s nemožností nabíjení by musela v budoucnu řešit spousta majitelů ve městech. Neumím si totiž nijak představit městská sídliště s dobíjecími stojany každé tři metry B-]

V0cas
12. května • 21:11

Obyvatelé ve městech by měli používat hlavně MHD, tohle je řešení pro dojížděče kteří bydlí v okolí.
Mimojiné rozmach elektroaut nádherně zvýší cenu garáži ve městech, kde s dobíjením samozřejmě nebude problém...

jojoj
13. května • 17:05

a jakej má ten MHD kufr? :-/

V0cas
13. května • 23:11

akorát "do ruky", kdo potřebuje víc, tak si pronajme vůz který s místem pro dobíjení problém nemá, ale holt to bude stát šušně navíc...
opět přijde doba, kdy vlastní vůz bude znakem luxusu a pro mnoho lidí ze sídlišť to bude věc nedosažitelná tak jako za dob socialismu aneb doba levných energií končí...

jojoj
15. května • 7:34

jaké dobíjení, budoucnost jsou palivové články

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jozef
15. května • 11:42

to je možně, ale tahle budoucnost je podstatně vzdálenější než dobíjecí auta...

Bob
14. května • 0:09

Končí? :-D
Energie jsou levné a dostupné jako nikdy dříve!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
V0cas
14. května • 0:26

jako vtip dobré ;-)

Skyline
12. května • 18:39

Na co kazde tri metry? Kazdy dostane povolenky na jizdu (dle toho, jestli ma namontovane spravne kohoutky, jestli v poslednich peti letech nejel v obci pres 50 km/h, jestli voli ekosocany apod.) a k nim se budou vazat presne casy na "tankovani". Projedes sve kilometry driv? Zaprve budes muset u pumpy stat tak dlouho, jak uzna za vhodne ulicni vybor, za druhe zaplatis 100% dan z nadspotreby a za treti se ti sebere povolenka na jizdu autem, takze te to dalsiho pul roku nebude muset zajimat.

Fantomas
12. května • 20:30

Vtipné a zároveň tragicky smutné, protože to vychází ze současného směru vývoje. Chybí už jen mýto na všech silnicích se satelitním účtováním. Nezaplatím složenku s mýtem za minulý měsíc, automaticky se mi zablokuje čip pro "start" auta a nepojedu, dokud nezaplatím. Případně si budu moct předplatit nějaké kilometry, ovšem cena bude vyšší. Jako u mobilu.
Jednoho dne budeme vzpomínat na to, jaký býval svět krásný za našeho mládí. Že auta ještě jezdila na benzín a dokonce že si člověk mohl svobodně jet kdy chtěl a kam chtěl...

Vladimír
12. května • 23:28

;- V době ,kdy budou v modě elektromobily,tak bude nabití dražší ,než jízda na benzín.B-]B-]

V0cas
13. května • 23:15

to je možná pravda, akorát ten benzín bude na příděl, takže ti stejně nic jiného než elektrika nezbyde ;-)

Tom Zelych
12. května • 16:09

Docela by me zajimalo, jak maji vyresene napajeni? Jestli tam je klasicka 12V baterka na palubni pristroje plus nejaka v podlaze na pohon, nebo jestli to vsechno tahaj z jedny? Aby kdyz si na parkovisti pustim radio a treba klimu, tak bych jen mohl sledovat na displeji jak se mi zkracuje dojezdova vzdalenost. :-D

astray
12. května • 14:19

To je problém si vyrobit prodlužku na 16 A?
www.kabelyvodice.cz ...
plus příslušná 16 A zásuvka a vidlice.

V0cas
12. května • 21:09

Fakt je, že když já jsem sháněl prodlužku na 16A pro sporák, tak jsem s tím měl skutečně problém. V normálních obchodech prodávají jenom na 10A, takže jsem si tamtéž musel koupit extra kabel na 16A a psa bez kabelu, který je taktéž označen jako 16A.

Kolecko
12. května • 14:37

No asi je, když i technici z Peugeotu s tím měli problém a nějaké dvě obyč spálili :-D
Přijde mi ale zvláštní, že se elektromobily tak propagují, ale cena je jaksi pořád neveřejná, i když každému je jasné, že to bude darda.
Podle mě je toto slepá ulička.

HWSpeedy
12. května • 14:52

Cenu pronajmu od CEZu netusim, ale cena noveho auta je pres 800000 Kc.

Doporučujeme

Články odjinud