Peugeot i0n: zatím bez dobíjení i ceny

První zkušenost s Peugeotem i0n byla zvláštní. Nadšení z jízdy a zároveň rozčarování z technického zázemí.

První kilometry s elektromobilem Peugeot i0n mne nadchly. Nečoudil, nehlučel, ujížděl vcelku bystře, městským provozem se proplétal s přehledem. Horší to však bylo, když jsem vybil baterie. Nebylo totiž kde zmrtvělý vůz oživit.

Sice jsem s sebou stále vozil pětimetrový originální kabel, který je příslušenstvím vozu, ale ten jsem mohl použít buď jen v nabíjecích stanicích, jež u nás v současnosti nejsou, anebo v elektrické zásuvce jištěné šestnáctiampérovým jističem. Jenže žádnou v dosahu pěti metrů jsem nedisponoval.

A představa, že si pomohu prodlužovací šňůrou, padla hned zkraje. To když mi technici francouzské automobilky v Praze sdělili, že sami zpočátku dvě při nabíjení takto spálili. Po prvních desítkách pohodových kilometrů v i0nu jsem si tak znovu ujasnil, jak je doba elektrická u nás zatím dosud v plenkách.

Na tiskové konferenci sice minulý týden Martin Roman, šéf ČEZ, sliboval, že do konce příštího roku u nás bude na 200 nabíjecích stanic, ale dnes je situace více než tristní. Stejně tristní je i to, že si Peugeot i0n dnes nelze běžně zakoupit. K oběma problémům se vyjádřila pro AutoRevue.cz zástupkyně Peugeotu ČR Radka Matthey:

„V současné době probíhá pilotní projekt, který jsme spustili v prosinci 2010 společně se Skupinou ČEZ. V rámci tohoto projektu Peugeot dodává ČEZ vozy formou pronájmu (cenu nezveřejňujeme). Letos dodáme 10 vozů (tento týden jsme předali první tři), příští rok 55.

Uvádění elektromobilů na trh musí být spojeno s rozvojem infrastruktury, proto se v současné době chceme soustředit hlavně na pilotní projekt. Cílem je, abychom jednak ověřili charakteristiky vozu, ekonomický model pronájmu a tak dále v praxi, jednak aby byla zajištěna potřebná infrastruktura pro provoz elektromobilů (dostatek dobíjecích stanic).

Takže teď i0n standardním způsobem zákazníkům v ČR nabízen není. To znamená, že u koncesionáře se vůz v tomto okamžiku objednat nedá. Zákazníci, kteří chtějí elektromobil Peugeot i0n, jednají o možnostech budoucích dodávek a podmínkách pronájmu přímo s fleetovým managerem naší společnosti Pavlem Havelkou. Oficiální ceník nezveřejňujeme.“

Technické údaje

Motor: 100% elektrický
Maximální výkon: 49 kW (67 k) / 2500–8000 ot/min
Baterie typ / kapacita: Lithium-ion / 16 kW/h
Pohotovostní hmotnost: 1120 kg
Rozměry: 3474 x 1475 x 1608 mm
Rozvor: 2550 mm
Zavazadlový prostor: 168 l
Maximální rychlost: 130 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 15,9 s
Dojezd: 150 km

(Více o voze Peugeot i0n v připravovaném Eko testu)

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Foto Anna Vacková, E15 
Peugeot 407 2.7
Rok výroby: 2009
Stav: 114 003 km
Cena: 140 000 Kč
Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 84 078 km
Cena: 135 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků