15
Fotogalerie

Peugeot i0n: zatím bez dobíjení i ceny

První zkušenost s Peugeotem i0n byla zvláštní. Nadšení z jízdy a zároveň rozčarování z technického zázemí.

První kilometry s elektromobilem Peugeot i0n mne nadchly. Nečoudil, nehlučel, ujížděl vcelku bystře, městským provozem se proplétal s přehledem. Horší to však bylo, když jsem vybil baterie. Nebylo totiž kde zmrtvělý vůz oživit.

Sice jsem s sebou stále vozil pětimetrový originální kabel, který je příslušenstvím vozu, ale ten jsem mohl použít buď jen v nabíjecích stanicích, jež u nás v současnosti nejsou, anebo v elektrické zásuvce jištěné šestnáctiampérovým jističem. Jenže žádnou v dosahu pěti metrů jsem nedisponoval.

A představa, že si pomohu prodlužovací šňůrou, padla hned zkraje. To když mi technici francouzské automobilky v Praze sdělili, že sami zpočátku dvě při nabíjení takto spálili. Po prvních desítkách pohodových kilometrů v i0nu jsem si tak znovu ujasnil, jak je doba elektrická u nás zatím dosud v plenkách.

Na tiskové konferenci sice minulý týden Martin Roman, šéf ČEZ, sliboval, že do konce příštího roku u nás bude na 200 nabíjecích stanic, ale dnes je situace více než tristní. Stejně tristní je i to, že si Peugeot i0n dnes nelze běžně zakoupit. K oběma problémům se vyjádřila pro AutoRevue.cz zástupkyně Peugeotu ČR Radka Matthey:

„V současné době probíhá pilotní projekt, který jsme spustili v prosinci 2010 společně se Skupinou ČEZ. V rámci tohoto projektu Peugeot dodává ČEZ vozy formou pronájmu (cenu nezveřejňujeme). Letos dodáme 10 vozů (tento týden jsme předali první tři), příští rok 55.

Uvádění elektromobilů na trh musí být spojeno s rozvojem infrastruktury, proto se v současné době chceme soustředit hlavně na pilotní projekt. Cílem je, abychom jednak ověřili charakteristiky vozu, ekonomický model pronájmu a tak dále v praxi, jednak aby byla zajištěna potřebná infrastruktura pro provoz elektromobilů (dostatek dobíjecích stanic).

Takže teď i0n standardním způsobem zákazníkům v ČR nabízen není. To znamená, že u koncesionáře se vůz v tomto okamžiku objednat nedá. Zákazníci, kteří chtějí elektromobil Peugeot i0n, jednají o možnostech budoucích dodávek a podmínkách pronájmu přímo s fleetovým managerem naší společnosti Pavlem Havelkou. Oficiální ceník nezveřejňujeme.“

Technické údaje

Motor: 100% elektrický
Maximální výkon: 49 kW (67 k) / 2500–8000 ot/min
Baterie typ / kapacita: Lithium-ion / 16 kW/h
Pohotovostní hmotnost: 1120 kg
Rozměry: 3474 x 1475 x 1608 mm
Rozvor: 2550 mm
Zavazadlový prostor: 168 l
Maximální rychlost: 130 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 15,9 s
Dojezd: 150 km

(Více o voze Peugeot i0n v připravovaném Eko testu)

peugeot elektromobil vackova (2)upr.JPG  peugeot elektromobil vackova (5)upr.JPG  peugeot elektromobil vackova (6)upr.JPG  peugeot elektromobil vackova (7)upr.JPG  peugeot elektromobil vackova (9)upr.JPG
peugeot elektromobil vackova (36)upr.JPG  peugeot elektromobil vackova (16)upr.JPG  peugeot elektromobil vackova (17)upr.JPG  peugeot elektromobil vackova (18)upr.JPG  peugeot elektromobil vackova (27)upr.JPGpeugeot elektromobil vackova (30)upr.JPG  peugeot elektromobil vackova (32)upr.JPG  peugeot elektromobil vackova (15)upr.JPG  peugeot elektromobil vackova (21)upr.JPG  peugeot elektromobil vackova (25)upr.JPG
Foto Anna Vacková, E15 

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, od roku 2021 patřící do skupiny Stellantis.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Doporučujeme

Články odjinud