Neviem, nakoľko sa to podobá hydridu firmy Innas, efektivita je ok, rozhodujúca bude cena.
a kolik teda konkrétně činí ta efektivita hybridu (hydrid je něco jiného :-)) Innas ?
Nedávno som videl porovnávanie rôznych systémov ukladania energie (batérie, prečerpávacie elektrárne, ukladanie energie pomocou stlačeného vzduchu), a práve tento spôsob energie prekvapivo vyšiel ako jeden z najúčinnejších. Dokonca oveľa účinnejší ako pri klasických batériách. Účinnosťou myslím pomer medzi vloženou energiou do úložiska energie a naspäť získanou.Ak by sa systém ďalej vyvíjal, tak môže slúžiť nielen na pohon áut, ale aj ako väčšie zásobníky energie.Navyše je tento spôsob oveľa ekologickejší a výrobne lacnejší ako batérie. Stačí vyrobiť vhodný piest a prevodník na uchovanie, resp. čerpanie energie. Masová výroba vzduchových batérií by tak mohlo byť silným impulzom pre strojárenské firmy.
Docela bych rád to porovnání viděl. Nebyl by odkaz?
Dávam odkaz. Je tam aj malý graf. Ten sa ale vzťahuje na efektivitu v rámci celej životnosti systému.http://technet.idnes.cz/skladovani-energie-pro-si... ...
Bylo by zajímavě vědět, kolik energie tenhle hydropneumatický systém dokáže uchovat. Zatím PSA tuhle klíčovou informaci tají, takže to asi moc nebude, jinak by se určitě pochlubili. Jinak stlačování vzduchu je podle mě docela ztrátové kvůli množství odpadního tepla
Pokud auto ujede na vzduch třeba i jen 2 km, je to pořád slušný výkon. Úspora paliva bude nejmarkantnější při rozjezdech ve městech.
jistě, ale je otázka jak dlouho musí auto kvůli těm dvěma kilákům rekuperačně brzdita navíc je o 100 kg těžší.neříkám že to nemůže fungovat, ale výrobce tají i ty nejzákladnější informace potřebné pro posouzení efektivity a mě by zajímalo proč
Nejlépe se kinetická energie využije plynulou jízdou - setrvačností.
To je sice fakt, ale ve městě s tím bývá problém
Ve městě (bavíme-li se o městech v čr) je nejlepším samohybem kolo. Využije se energie, která by jinak zůstala nevyužita. Čili zde je účinnost rekuperace větší než 100%. :-D
Napsat že hydraulický motor je poháněn stlačeným vzduchem je poměrně zavádějící. Nešlo by prosím popis formulovat trochu líp aby měl kloudný smysl ? Například že hydraulický systém pumpuje kapalinu která tlačí na píst a teprve ten stlačuje vzduch v zásobníku energie. A tento stlačený vzduch se pak využívá zpětně pro pohon hydraulického motoru ovšem ne přímo, ale opět prostřednictvím dotyčné kapaliny ...Jinak u podobných systémů se vždy bude jednat především o vztah mezi hmotností a množstvím uložené energie, důležitý je samozřejmě i výkon, složitost, snadnost externího dobíjení energie, bezpečnost apod... Neřekl bych že stlačený vzduch opravdu dnes představuje to nejelegantnější řešení
Ano, taky mě napadlo, jak HYDRAULICKÝ motor může být poháněný vzduchem....
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.